امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-06
اشتراک گذاری:

بررسی درجه امنیت پسورد

اگر می‌خواهید بدانید گذرواژه انتخابی شما چقدر قوی است و چه مدت زمان لازم است تا ابزار حملات بروت فورس آن را کرک کند، می‌توانید از سایت بررسی گذرواژه کسپرسکی استفاده کنید. برای مثال، طبق محاسبات این وب‌سایت رمزعبور هشت کاراکتری با ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و نماد، ۱۲ روز طول می‌کشد تا توسط یک کامپیوتر معمولی شکسته شود. 

بااین‌حال، این نکته را هم در نظر بگیرید که بسیاری از سرویس‌ها به‌طور واقعی قادر به تشخیص درجه سختی گذرواژه نیستند؛ مثلا وب‌سایتی که اینتل برای بررسی درجه امنیت رمزعبور کاربران چندیدن سال پیش راه اندازی کرده بود (و البته دیگر در دسترس نیست)، تخمین می‌زد که شکستن رمزعبور «BandGeek2014» شش سال طول خواهد کشید، درحالیکه در واقعیت هکرها توانستند این رمزعبور را در همان ثانیه‌های اول کرک کنند. به همین ترتیب، وب‌سایت کسپرسکی مدت زمان کرک‌شدن این رمزعبور را سه ماه تخمین زده است. 


آیا گذرواژه من فاش شده است؟

یکی از روش‌های به‌شدت توصیه شده هنگام تعیین گذرواژه استفاده از گذرواژه‌های منحصر‌به‌فرد برای هر وب‌سایت است؛ مثلا اگر گذرواژه شما در حمله نقض داده فاش شده باشد و در دارک وب در دسترس هکرها قرار گرفته شده باشد، این گذرواژه دیگر به هیچ عنوان امن نیست و در عرض چند ثانیه توسط نرم‌افزارهای بروت فورس کرک می‌شود. 

پسورد لو رفته

یکی از روش‌هایی که می‌توانید بررسی کنید آیا گذرواژه انتخابی شما در حملات نقض داده فاش شده است یا خیر، استفاده از وب‌سایت Have I Been Pwned است؛ مثلا این وب‌سایت با بررسی 123456 به شما می‌گوید که این رمزعبور ۲۴,۲۳۰,۵۷۷ بار در حملات نقض داده فاش شده است و اصلا امن نیست. اگر یکی از گذرواژه‌های شما فاش شده است، در اولین فرصت آن را تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *