امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-07
اشتراک گذاری:

فریب افرادی که خود را مسئول امنیت پیج معرفی می‌کنند را نخورید

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از کاربران خواست : فریب افرادی که خود را مسئول امنیت پیج معرفی می‌کنند را نخورند.

سرهنگ علی عباسی کسانی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: بعضی از کاربران فضای مجازی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند، از ترس دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری به سراغ افرادی که خود را مسئول تأمین امنیت پیج معرفی می‌کنند مراجعه و مبالغ هنگفتی به آن‌ها پرداخت می‌کنند، درحالی‌که این افراد فقط نکات اولیه امنیت که هرکسی می‌تواند رعایت کند را انجام می‌دهند.

این مقام انتظامی افزود: نکته‌ای که حائز اهمیت دارد این است که دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی به خاطر عدم رعایت نکات امنیتی ساده توسط کاربر و با روش‌ مهندسی اجتماعی مانند فیشینگ، نصب بدافزارهای تبلیغاتی و شکستن پسورد‌های ضعیف اتفاق می‌افتد همچنین در صورت غیرفعال شدن یا دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری نیز کافی است مراحل ساده که خود آن سایت در اختیار شما قرار می‌دهد را انجام دهید.

سرهنگ کسانی در ادامه گفت: باید دقت داشت خود این افراد با به دست آوردن اطلاعات اکانت‌ها ممکن است به باج‌گیری از صاحبان این صفحات پرداخته و به بهانه‌های مختلف مانند یا با غیرفعال کردن اکانت، مبلغی را دریافت می‌کنند.

این مقام انتظامی به کاربران هشدار داد: برای برقراری امنیت نیازی به استخدام و پرداخت وجه به کسی نیست و فقط کافی است نکاتی مانند انتخاب گذرواژه امن و پیچیده، فعال‌سازی رمز دومرحله‌ای، عدم نصب برنامه‌های نامعتبر مانند افزایش فالور و درنهایت عدم واگذاری رمز به دیگران به‌خصوص افرادی که خود را مسئول امنیتی پیج معرفی می‌کنند، رعایت کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پلیس فتا با افرادی که با این ترفند مبالغ کلان از کاربران ناآگاه دریافت کنند برخورد می کند و در این راستا چند مرکز در استان نیز با هماهنگی مرجع قضایی و همکاری پلیس پاوا پلمپ  شده اند . 

وی بیان داشت : سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند؛ همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس 096380 به‌صورت 24 ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *