امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-31
اشتراک گذاری:

باید جوانان را به ازدواج بر مبنای آموزه‌های قرآنی ترغیب کنیم

ایسنا/کرمانشاه یک کارشناس خانواده گفت: باید جوانان به ویژه دختران را به تشکیل خانواده و ازدواج بر مبنای آموزه های قرآنی ترغیب کنیم. 

فرشته همتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به جایگاه خانواده در قرآن گفت: قرآن برای خانواده و اهمیت آن جایگاه ویژه ای  قائل است، به گونه‌ای که از پیوند زناشویی به‌عنوان مهمترین پیوندها یاد کرده است.

وی با بیان اینکه باید جوانان به ویژه دختران را به تشکیل خانواده و ازدواج بر مبنای آموزه های قرآنی ترغیب کنیم، افزود: اگر خانواده براساس اصول و معارف قرآنی شکل گیرد، ضامن تشکیل جامعه سالم می‌گردد، لذا قرآن تأکید زیادی بر توجه به تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه  اضافه کرد: اگر مبنای ازدواج و تشکیل زندگی زن و مرد بر مبنای آموزه های قرآن باشد، خانواده می‌تواند به‌عنوان یک خانواده موفق به حیات خود ادامه داد.

این کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: جایگاه خانواده در قرآن بسیار مهم است، زیرا در دامان خانواده‌های قرآنی فرزندانی تربیت می‌شوند که حافظ ارزش‌های قرآنی باشند.

وی با تاکید بر  اینکه قوام و دوام  پیوندهای زناشویی زمانی مستحکم‌‎تر می‌شود که مبنای تشکیل آن براساس تعالیم قرآن باشد، گفت: اسلام به‌عنوان مکتبی انسان‏ ساز، بیشترین توجه را به نهاد خانواده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *