امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-17
اشتراک گذاری:

اقتصاد جنگل ناشناخته ماند/ وجود فقر سبز در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی عصر سه شنبه در برنامه انتخاباتی شبکه طبرستان با اشاره به افتخار آفرینی مردم مازندران در عرصه‌های مختلف و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این استان اظهار داشت: انتخابات روشن می‌کند چهار سال آینده را چگونه را می‌خواهیم رقم بزنیم.

وی افزود: کشور ایران با توجه به توانمندی‌های ارزشمند می‌تواند به جهش بزرگ و پیشرفت قابل توجه برسد و این امر نیازمند برنامه، باور و اراده است.

وی اظهار داشت: برای رسیدن به جهش باید باور و اراده را داشتیم باشیم و در بستر برنامه مطالعاتی شده این برنامه اجرا شود.

جلیلی با اظهار اینکه مازندران فرصت‌های بسیار ارزشمندی دارد و فرصت‌های بیشتری از برخی کشورهای اروپایی دارد، گفت: جهش ایران بدون پیشرفت مازندران صورت نمی‌گیرد و جهش مازندران بدون توسعه شهرها و روستاهای آن صورت نمی‌گیرد.

این نامزد انتخابات داشتن برنامه‌ای برای شناسایی توانمندی‌های شهرها و روستاها و برنامه ریزی برای جهش را لازم دانست و گفت: کسانی می‌توانند در این زمینه سهیم باشند که بیشتر از همه به ظرفیت‌های استان و مشکلات آن آگاه باشند.

جلیلی یادآور شد: قبل از دولت، مردم مازندران باید سند پیشرفت استان را در دست داشته باشند و آن را تهیه و از دولت آینده مطالبه کنند و در این هشت سال دولت سایه، یک گفتمان بود.

وی گفت: دولت سایه یعنی گستراندن سایه دولت بر مردم است و پشتیبانی از دولت در این است که اگر خطایی انجام داد و مسیر غلطی رفت، مردم هشدار دهند و گوشزد کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: مردم مازندران فرصت‌های بسیار ارزشمندی دارد و مزیت آن در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، جنگل، دریا و غیره است.

سود کشاورزی به جیب دلالان می‌رود / ‏‬ لزوم یکپارچه سازی اراضی

وی با اشاره به اینکه دلالان سود محصولات کشاورزی مازندران را می‌برند، گفت: باید سود حداکثری از آن کشاورز باشد نه دلال و باید از فناوری‌های روز در مراحل مختلف کشاورزی استفاده شود تا کشاورز با زحمت کمتر محصول را تولید کند.

جلیلی تصریح کرد: امروز باید در یکپارچه سازی، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی مازندران برنامه ریزی کرد و با مدل فعلی این طرح تا چند سال دیگر محقق نمی‌شود و نیازمند برنامه جدی برای جهش است.

وی با بیان اینکه اگر از توسعه صادرات محصولات کشاورزی صحبت می‌کنیم باید برنامه ریزی لازم کرد، گفت: ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش کشاورزی در استان مازندران نیازمند توسعه است زیرا اکنون فقر سبز در مازندران دیده می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز صنعت گردشگری در مازندران یک فرصت بسیار خوب است و اگر در شرایط طبیعی از ۳۵ میلیون گردشگر میزبانی می‌تواند باید زمینه ساز تولید ثروت در استان باشد.

وی گفت: طی چهار سال آینده کشور می‌تواند با جهاد بزرگ یک جهش بزرگ داشته باشد و جهش کشور بدون توسعه مازندران ممکن نیست.

جلیلی یادآور شد: جهش ایران در چهار سال آینده ممکن و لازمه آن جهش شهرها وروستاها و مازندران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *