امین، امانت‌دار وقت شما...1403-04-13
اشتراک گذاری:

افزایش تمایل به مصرف مرغ‌های منجمد

مسعود احمدی حاجی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه در بازار‌های مازندران اکنون ۳۱ هزار تومان و هر کیلو مرغ منجمد ۲۰ هزار تومان است به همین دلیل با توجه به افزایش کیفیت مرغ‌های منجمد، تمایل مردم به مصرف مرغ‌های منجمد بیشتر شده است.

مصرف‌کنندگان ایرانی مصرف مرغ تازه را بهتر از مرغ منجمد می‌دانند، زیرا بر این باور هستند که مرغ‌های تازه حاوی پروتئین بیشتر و مواد تازه تری هستند این در حالی است که مصرف‌کنندگان جهانی به مصرف مرغ‌های منجمد تمایل دارند.

کارشناسان بهداشتی نیز معتقدند اگر تاریخ عرضه مرغ‌های منجمد کوتاه باشد مصرف مرغ‌های منجمد و مرغ گرم تفاوتی با هم ندارند و خرید مرغ‌های منجمدی که حدود یک هفته در سردخانه نگهداری شده اند بسیار بهتر از مرغ تازه هستند، زیرا هم در هزینه‌های صرفه جویی می‌شود و هم مرغی هم ارزش با مرغ تازه خریداری می‌کنید.

به گفته احمدی حاجی بازار مرغ با توجه به افزایش جوجه ریزی‌ها در ماه‌های پایانی سال و خرید تضمینی مرغ‌های منجمد و عرضه آن به بازار به آرامش نسبی رسیده است.

مازندران استان معین تهران در تامین مرغ است و مرغداران مازندرانی زمستان پارسال با ۴۲ میلیون و ۱۰۰ هزارقطعه جوجه‌ریزی علاوه بر اینکه رکورد ۱۰ ساله را شکستند بازار مرغ را در مازندران و تهران با ثبات کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *