امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-14
اشتراک گذاری:

افتتاح مسابقات سراسری قرآن یمن در صنعا

به گزارش ایکنا به نقل از سبأ نت، در این دوره از مسابقات قرآنی که با هماهنگی بخش حفظ قرآن کریم وزارت اوقاف و ارشاد یمن برگزار می‌شود و ۲۰ روز به طول می‌انجامد، ۲۰۰ حافظ قرآن مرد و زن از استان‌های مختلف یمن برای شرکت در مسابقه اصلی گزینش می‌شوند.
 
حسین مقبولی، معاون نخست‌وزیر دولت صنعا در امور خدمات و توسعه، روز گذشته در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات با بیان اینکه ارزش‌ها، اصول و فرهنگ قرآنی در زندگی شهید حسین بدرالدین الحوثی تجسم پیدا کرده بود، گفت: امروز به منظور یادبود فرمانده شهیدی دور هم جمع شده‌ایم که با اندیشه، فرهنگ و سیاست برگرفته از دین مبین اسلام، خادم اسلام و مسلمین و نابود کننده طاغوت و استبداد بود.
 
وی افزود: این فرمانده شهید توطئه‌های آمریکا و اسرائیل را نقش بر آب کرد و طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان در برابر صلابت قرآنی او با شکست روبه‌رو شد. طرح قرآنی که این شهید تأسیس کرد، طرحی انقلابی، بیدار کننده، فرهنگی و جهادی بود که همه آزادگان به آن افتخار می‌کنند.
 
علامه عبدالمجید الحوثی، رئیس اداره کل اوقاف یمن نیز اظهار کرد: نجات امت اسلامی زمانی اتفاق می‌افتد که همه آنان به قرآن چنگ زنند و قرآن وسیله‌ای است که امت اسلامی می‌توانند با آن دشمنان اسلام را نابود کنند.
 
وی افزود: در گذشته برخی مدارس و مراکز حفظ قرآن به وسیله تکفیری‌ها و متجاوزانی تشکیل شده بود که ادعای تمسک به قرآن کریم داشتند اما طی ۶ سال جنگ، با تانک و جنگنده‌های خود مردم بی‌گناه یمن را به قتل رسانده و زیرساخت‌های این کشور را تخریب کردند.
 
رئیس اداره اوقاف یمن با ترغیب مدارس به آموزش حفظ و مفاهیم قرآن کریم به نسل جدید تأکید کرد: اهتمام اداره اوقاف به برگزاری مسابقات قرآن به جهت بزرگداشت جایگاه و اهمیت آموزش قرآن به نسل جدید است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *