امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-08
اشتراک گذاری:

اعلام شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از پذیرش دانشجو در این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید به صورت رایگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ضمن اعلام این خبر افزود: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سال تحصیلی جدید در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

وی اظهار کرد: خداوند را شاکریم که امسال نیز با پذیرش جوانان مومن و قرآنی می توانیم گامی را در جهت آموزش و تربیت علاقه مندان به ساحت مقدس و نورانی قرآن کریم برداریم. امیدواریم در سال تحصیلی جدید نیز بتوانیم در مسیر اعتلای فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام در جامعه قدم برداریم.

حجت الاسلام نقیب در خصوص شرایط پذیرش دانشجو در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم امسال ۴۴۲ نفر در مقطع کارشناسی و ۱۹۰ نفر در مقطع ارشد جذب خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کلیه مراحل تحصیل در این دانشگاه رایگان است، اظهار کرد: امسال با توجه به اعلام وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری دانشکده های آمل، تهران، اصفهان، شیراز، قم ، کرمانشاه و مشهد علاوه بر مقطع کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرند و دانشکده های بجنورد، بندرعباس، زابل، زاهدان، میبد، ملایر، خوی، مراغه، خمین، سبزوار و شاهرود نیز پذیرای علاقه مندان در مقطع تحصیلی کارشناسی می باشند.

وی همچنین در خصوص نحوه پذیرش دانشجو نیز گفت: در مقطع ارشد کلیه پذیرش ها از طریق کنکور سراسری می باشد و در کارشناسی نیز دانشکده های علوم قرآنی قم، تهران، مشهد، اصفهان و شیراز از طریق آزمون سراسری و مابقی دانشکده ها از طریق سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ادامه در خصوص رشته های تحصیلی در این دانشگاه عنوان کرد:  رشته های این دانشگاه در حال حاضر در مقطع ارشد، رشته علوم قرآنی در ۳ گرایش اعجاز، مستشران، ادبی و در مقطع کارشناسی، رشته علوم قرآن و حدیث می باشد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تسهیلاتی که برای کلیه دانشجویان بر اساس ضوابط وزارت علوم همچون ارائه وام های شهریه، ضروری، ازدواج، ودیعه مسکن و تحصیلی در نظر گرفته شده است، تسهیلات ویژه ای نیز برای حافظان، قاریان و ممتازان قرآنی در نظر داریم.

نقیب در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه و شرایط پذیرش در این مجموعه قرآنی، می توانند از طریق آدرس اینترنتی WWW.QURAN.AC.IR و یا شماره تماس ۰۲۵-۳۷۶۰۴۰۷۰و صفحه مجازی دانشگاه در پیامرسان ایتا https://eitaa.com/quran_ac_ir و پیامرسان سروش https://sapp.ir/quran.ac.ir مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *