امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-09
اشتراک گذاری:

آخرین اخبار انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نقش و جایگاه  بی‌بدیل مردم و جمهوریت، درنظام اسلامی، برخاسته از اسلامیتِ نظام مردم‌سالاری دینی است، که به هم پیوسته و انفکاک‌ناپذیر، الگویی روشن از حاکمیت مردمی، مبتنی بر آموزه‌های ناب اسلامی را پیش روی جهانیان قرار داده است و یکی از روشن‌ترین جلوه‌های حضور مردم در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تراز بالای مشارکت مردم در انتخابات گوناگون، در این سال‌هاست. آنچنان‌که برآیند این نصاب مطلوب و درخشان را می‌توان از نمادهای کارآمدی نظام اسلامی نیز برشمرد.

تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز 28 خرداد کمتر از 24 ساعت باقی مانده است ‌و ‌مردم خود را برای ثبت یک روز به‌یادماندنی در عرصه مشارکت سیاسی و اجتماعی آماده می‌کنند. مقام معظم رهبری، توجه ویژه و خاصی نسبت به مقوله بااهمیت و حساس انتخابات داشته و دارند و با تأکید بر حضور گسترده مردم در این عرصه سرنوشت‌ساز، آنها را به مشارکت در تصمیم‌گیری و امور مهم سیاسی کشور دعوت می‌کنند.

مسئولان ستاد انتخابات تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا در 28 خرداد ماه انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم برگزار کنند تا بار دیگر توطئه دشمنان برای تفرقه‌افکنی و جلوگیری از حضور مردم پای صندوق‌های رأی با شکست مواجه شود.

استان چهارمحال و بختیاری

‌حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد در پیامی به مناسبت آستانه انتخابات پیش‌رو ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: در این دهه که دهه کرامت نامیده شده است خداوند متعال توفیق داده است که ملت ایران به معنای راستین و حقیقی کرامت را به عرصه آورند؛ کرامت تنها با لفظ نیست با نام‌گذاری به نام کرامت نیست.

وی افزود: کرامت محتوا دارد کرامت مفهوم دارد کرامت یک ظرفیت عظیمی است که خداوند تعالی به عنوان یک عطیه به انسان بخشیده است، امسال این دهه کرامت در یک موقعیتی قرار گرفته است که ملت ایران بتواند یک عرصه مهم کرامت را محقق کند، یک عرصه بسیار ارزشمند و اساسی و کلیدی را تحقق ببخشد و آن انتخابات است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ملت ایران الحمدلله ملتی بزرگ‌منش هستند که اقتضاء کرامت نیز بزرگ‌منشی و بزرگواری و نگاه بزرگ اندیشی است، ادامه داد: ملت ایران هیچ‌گاه در پی ذلت نبوده است، همیشه ذلت را از خودش دور کرده است  وهمیشه با ذلت و کسانی که خواستند به‌گونه‌ای این ملت را تحقیر کنند و ذلیل کنند در برابر آن‌ها ایستاده است.

نکونام گفت: این خاصیت ملت ایران است که بحمدلله در سایه انقلاب اسلامی این معنا تحقق پیدا کرده است، مبارزه با طواغیت و دست رد به سینه آمریکا و قدرتمندان زورگو زدن و دست آن‌ها را از کشور کوتاه کردن این‌ها همه نشانه بزرگ‌منشی ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ملت ایران در این 42 سال با هر فتنه‌ای که خواست عزت را از مردم بگیرد برخورد کرده و اجازه نداد فتنه‌ها حاکم شود و ملت به سمت ذلت برود، فتنه‌ها یکی پس از دیگری بود اما برخورد ملت یک برخورد عزیز همراه با عزت و بزرگ‌منشی و مقاومت و بصیرت و ایستادگی بوده و با انواع ذلت‌هایی که دشمن می‌خواسته بر این کشور تحمیل کند برخورد کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از عرصه‌هایی که این بزرگ‌منشی را نشان می‌دهد عرصه انتخابات است، عنوان کرد: جمهور رکن اول نظام اسلامی است و انتخابات حقی است که به مردم بخشیده شده ست، نظام جمهوری اسلامی این حق را برای مردم قرار داده است و این حق  را مردم باید احیاء کند و کرامت اقتضاءش این است که این حق را احیا کنند.

نکونام تاکید کرد: من اعتقادم این است که هرکسی که این حق را احیا نکند و این حق مسلم خودش را پای صندوق رأی محقق نکند به خودش ستم کرده است، اضافه بر این‌که به خودش ستم کرده است به مردم و حاکمیت عدل و عدالت و دین در جامعه و به تمدن سازی جهانی و به حاکم شدن اهداف انبیاء الهی جفا شده است، چون انقلاب اسلامی انقلابی نیست که فقط به فرد تعلق داشته باشد انقلاب به یک شهر تعلق ندارد به یک جمعیت تعلق ندارد به یک کشور تعلق ندارد انقلاب تعلقش به کل بشریت است.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: یعنی بر اساس آن که پیغمبر اکرم مبعوث شده است و اسلام برای کل عالم است، انقلاب اسلامی هم برای کل عالم است و کل عالم می‌خواهد از این انقلاب بهره‌مند شود، اگر باید کل عالم بشریت از این انقلاب بهره‌مند شود و پرچم عدل جهانی حاکم شود حتماً باید همه در این سرنوشت و در این رقم زدن این ارزش جهانی همه مشارکت داشته باشند هرکسی کوتاهی کند در این امر بسیار مهم کوتاهی کرده است و هم به خودش جفا کرده است و هم به امت اسلامی ایران و هم به جهان جفا کرده است.

وی بیان کرد: ما انتخابات را دست‌کم نمی‌گیریم، هیچ‌وقت هم دست‌کم نگرفته‌ایم، این را برای کسانی عرض می‌کنم که احیاناً اهمیت انتخابات را گاهی خوب درک نمی‌کنند بدانند انتخابات یک عرصه جهانی است یک سرنوشتی است که برای جهان می‌خواهد رقم بخورد و اهداف انقلاب ما هم این است.

نکونام با بیان اینکه البته وقتی انسان منتخبی را برای یک جایی برمی‌گزیند طبعاً در آن حد نقش می‌آفریند، گفت: مخصوصاً ریاست جمهوری که نقش کشوری دارد و زمام امر کشور را به دست یک نفر می‌سپارد در این حد هر کدام مطابق رتبه خودشان و جایگاه خودشان نقش می‌آفرینند اما مسئله در این خلاصه نمی‌شود و مسئله جهانی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با این کار انقلاب استحکام پیدا می‌کند و نگاه بشریت به انقلاب تغییر پیدا می‌کند، بشریت وقتی ببینند یک ملتی و یک امتی با درصد بالا پای صندوق‌های رأی می‌آیند و مشارکت می‌کند، روی این انقلاب حساب باز می‌کند و سعی می‌کند با احتیاط با این انقلاب برخورد کند و سعی می‌کند فتنه‌ها و نقشه‌های شیطانی خودشان را هر چه می‌توانند کاهش بدهند چون می‌بینند اثر ندارد  و می‌بینند ملت ایران محکم ایستاده است و از انقلابش دفاع می‌کند، بنابراین این انتخابات مهم است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ما انقلابمان را بر اساس یک فرهنگ توحیدی و ایمانی بنا کرده‌ایم بنابراین کارهایمان هم باید خالص برای خدا باشد، افزود: برای خدا باید پای صندوق رأی بیایم و یقین بدانید هر قدمی که برای آمدن پای صندوق رأی بر می‌دارید خداوند متعال، حسنه عطا می‌کند.

نکونام گفت:  ان‌شاءالله در سایه این برکت افرادی انتخاب می‌شوند که تحول بیافرینند، افرادی انتخاب می‌شوند که سرنوشت من و شما را خوب رقم بزنند و آنچه ضرورت امروز انقلاب است خوب رقم بزنند. ضرورت امروز انقلاب، تحول است.

استان خوزستان

رضا نجاتی رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان اظهار داشت: برگزاری الکترونیکی انتخابات کشور مورد تاکید و سیاست‌های وزارت کشو است که در آن تمام فرآیند اخذ و شمارش آراء از شرکت کنندگان در انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی افزود: تمام بستر و امکانات لازم جهت برگزاری الکترونیک انتخابات با استفاده از تجهیزات نوین در سراسر شهر اهواز محیا شده است و ستاد انتخابات آمادگی کامل جهت برگزاری انتخابات شورای شهر اهواز را به صورت الکترونیک دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان تصریح کرد: بنا به مکاتبات و دستوالعمل اعلامی از سوی وزارت کشور، امکانات و بستر مورد نیاز جهت برگزاری انتخابات شورای شهر در اهواز و 7 کلانشهر دیگر و 16 مرکز استان دیگر در سراسر کشور محیا شده است.

نجاتی در خصوص جزئیات برگزاری الکترونیک انتخابات شورای شهر بیان داشت: در هر شعبه 2 یا 3 دستگاه الکترونیکی اخذ رای وجود دارد که نحوه کار با آن به عوامل اجرایی انتخابات آموزش داده شده است و شهروندان هم با راهنمایی عوامل اجرایی قادر به استفاده و ثبت رای دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: در کنار امکانات الکترونیک در شعب اخذ رای، سازکار دستی هم وجود دارد که در صورت بروز مشکل در ثبت الکترونیک رای، شهروندان به صورت دستی رای دهند.

استان سمنان

‌آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: همه باید از زن و مرد و پیر و جوان با حضور و مشارکت خود در انتخابات در عرصه انقلاب جلودار باشند.

وی افزود: در این میان جوانان باید جلودار صف حضور در انتخابات باشند و با حضور خود برگ زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار استان سمنان ثبت و ضبط کنند. نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با دعوت از آحاد مردم این استان برای حضور در انتخابات بیست و هشتم خردادماه بیان کرد: حضور حداکثری در انتخابات یک تکلیف و وظیفه شرعی و همگانی است.

آیت‌الله شاهچراغی گفت: انتخاب فرد اصلح دومین وظیفه‌ای است که آحاد مردم باید بدان توجه داشته باشند و انتخاب چنین فردی نیز کار سختی نیست. وی اظهار داشت: اصلح کسی است که “ما می‌توانیم” را باور داشته باشد و نمی‌توانیم را کنار بگذارد؛ چراکه می‌شود کارهای بسیار بزرگی انجام داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: برخی تنبلی‌ها و سوء مدیریت‌ها است که سبب شده است عده‌ای بگویند “ما نمی‌توانیم”؛ بنابراین انتخاب اصلح کار مشکلی نیست.

آیت‌الله شاهچراغی تأکید کرد: آحاد مردم استان سمنان اعم از روستایی و شهری از ایوانکی تا فرومد همگی حضوری پرشور در پای صندوق‌های رأی خواهند داشت و بنده نیز در نخستین ساعات آغاز رأی‌گیری با حضور در پای صندوق‌های رأی در صف رأی‌دهندگان قرار خواهم گرفت و به این وظیفه و تکلیف دینی خود عمل می‌کنم.

استان همدان

‌همزمان با فرا رسیدن 28 خرداد 106 تن از فعالان رسانه‌ای همدان از مردم دعوت کردند در انتخابات آتی مشارکتی حداکثری و دشمن شکن داشته باشند.‌ناصر قوامی مشفق در جمع اصحاب رسانه  اظهار داشت: تعداد  106 نفر از مدیران رسانه و خبرنگاران استان همدان که در خط مقدم اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه قرار دارند در پویش دعوت از مردم عزیز استان برای رقم زدن یک روز حماسی در انتخابات 1400 شرکت فعال و گسترده‌ای داشتند.

وی بیان کرد: این پویش بر مبنای  منویات مقام معظم رهبری که فرمودند: «کسانی که زبان گویایی دارند، قلم توانایی دارند و آبرویی پیش مردم دارند …، مردم را توجیه و تشویق کنند و آدمهای خوب را به آنها معرفی نمایند» انجام شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان  با اشاره به اینکه اهالی رسانه استان به جهت مجاهدت‌های بی‌شماری که در راستای رسالت خود که همان اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، مطالبه گری و بصیرت افزایی داشته اند، امروز هم شخص حقیقی عزیران رسانه‌ای و هم رسانه آنها زبانی گویا در جامعه است مطرح کرد:این پویش و مشارکت گسترده اصحاب رسانه همدان در آن، به جهت رشادت‌های بی‌نظیر در حوزه‌های مختلف خدمت به مردم و آبرویی که در نزد “ولی نعمتان انقلاب دارند” انجام شده است.

وی عنوان کرد: اهالی رسانه استان همدان نظر به این ظرفیت و جایگاه ویژه ای که در بین آحاد جامعه دارند امروز در قالب این پویش همسو با دیگر اقشار فهیم و بصیر ایران اسلامی ضمن حضور متعهدانه و مشارکت آگاهانه در انتخابات، از تمام مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی به ویژه جوانان و آینده سازان خواستند، با به نمایش گذاشتن همبستگی ملی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی، ضمن مشورت با افراد مورد اعتماد و تحقیق و بررسی، برای ساختن آینده‌ای بهتر پای صندوق‌های رأی حاضر شده و در روی کار آمدن دولتی که متضمن حل مشکلات کشور ، مومن، عدالتخواه، فساد ستیز، جوانگرا، کارآمد  و آشنا به درد مردم و مستضعفان باشد, سهیم باشند.

استان مازندران

آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران با صدور پیام مشترکی از مردم انقلابی و بصیر مازندران برای شرکت گسترده و پرشور در انتخابات 28 خردادماه 1400 دعوت کردند.

متن کامل این پیام به شرح زیر است: انقلاب اسلامی در طول بیش از 4 دهه از حیات پُر برکت خود با بصیرت، آگاهی، حضور در صحنه‌های مختلف و ایثارگری‌های تاریخی ملت ایران از بزرگ ترین تنگناها و فشارها به سلامتی عبور نموده و امروز به بلوغ، رعنایی و شکوفایی رسیده است.

دشمنان قسم‌خورده انقلاب و معاندین که همواره با نیرنگ‌ها و توطئه‌های خود سعی در سد کردن راه و مسیر درخشان ملت ایران را داشتند، با خلق حماسه‌های پی در پیِ مردم نستوه، آگاه و انقلابی و حضور به‌هنگام در صحنه‌های تعیین سرنوشت خویش که برگزاری انتخابات یکی از والاترین تجلیات آن به شمار می‌آید، ناکام ماندند.

تقویت اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان ودیعت گرانقدر بناینگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) که مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است، در این مقطع حساس که بدخواهان و در راس آن استکبار جهانی همچنان در تلاش برای عملی کردن برنامه‌های شوم خود هستند، بیش از همیشه نیازمند حضور و مشارکت گسترده و پرشور ملت ایران در پای صندوق‌های اخذ رای برای تعیین سرنوشت خویش است.

امروز، ملت ایران اسلامی با الگوگیری از راه و آرمان های شهدای والامقام، امام راحل و پیروی از منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی )، فریاد حماسی خود را با حضور گسترده در انتخابات؛ باردیگر در سرسرای تاریخ برای حفظ استقلال، تداوم پیشرفت و تقویت عزت ایران و نظام رها خواهد کرد.

اینجانبان، در آستانه انتخابات مهم و سرنوشت ساز 28 خردادماه 1400 از همه آحاد و اقشار مختلف مردم سلحشور و شریف استان مازندران بویژه رای اولی ها دعوت می‌کنیم با حضور گسترده در انتخابات پیشِ‌رو، ضمن فراهم آوردن موجبات اقتدار بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی، با انتخاب افراد اصلح و شایسته، از حق تعیین سرنوشت خود به نحو احسن در راستای اعتلا و شکوفایی کشور و استان بهره برده و دشمنان زبون و خوار نظام مقدس جمهوری اسلامی را مثل همیشه مایوس نمایند.

استان آذربایجان‌ غربی ‌

با نزدیک شدن به موعد برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، رای اولی‌ها با حضور در انتخابات و با رسیدن به سن تکلیف سیاسی خود، در جهت توسعه و پیشرفت شهر و کشور خود موظف‌اند انتخابی آگاهانه و عاقلانه داشته باشند.

رسیدن به سن تکلیف سیاسی به معنی مشارکت در تعیین سرنوشت جامعه است تا رای اولی‌ها نخستین مشارکت خود را در عرصه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراها تجربه کنند.

جوانان باید بدانند بدون حضور آنان، انتخابات معنا ندارد و امروز حضور در صحنه انتخابات ادامه مسیر شهدا است و در دوران دفاع مقدس رزمندگان با شلیک گلوله به دشمنان امنیت ایران و دنیا را محقق کردند و در حال حاضر نیز ملت ایران به خصوص رای اولی‌ها با رای خود می‌توانند تاثیر همان تیر شلیک شده به دشمنان را ایجاد کنند.

با گزارش میدانی از سطح شهر شور و شوق رای‌ اولی‌ها از اینکه در سرنوشت کشورشان موثر بودند قابل توصیف نبود؛ جوانانی که شرکت در انتخابات را وظیفه خود می‌دانند و خواستار رفع مشکلات کشور و ترسیم یک آینده روشن برای خود و سایرین بودند.

امیر سیفی دانش‌آموز پایه دوازهم گفت: از اینکه می‌توانم در سرنوشت کشورم دخیل باشم بسیار خوشحال هستم چرا که هر رای ما نشان دهنده اهمیتی است که برای آینده کشور و آینده خودمان قائل می شویم به همین دلیل باید قدر این فرصت را دانسته و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف دشمنان اسلام تنها دلسرد و ناامید کردن مردم است بنابراین ملت ایران باید با حضور در پای صندوق‌های رای آنان را مایوس کنند.

سیفی گفت: جوانان می‌توانند برای شناخت دقیق از کاندید مورد نظر از تجارب بزرگترها استفاده و در این زمینه با افرادی که سواد سیاسی دارند مشورت کنند زیرا رای صحیح آن‌ها می‌تواند زمینه ساز پیشرفت شهر و کشور شود.

رضا بری دیگر رای اولی با بیان اینکه سال‌های گذشته در انتخابات شورای مدرسه شرکت کرده است، بیان کرد: شاید انتخابات شورای مدرسه تاثیر چندانی نداشته باشد اما انتخاب یک فرد به عنوان ریاست جمهوری و شورای شهر تاثیر زیادی در سرنوشت کشور دارد.

وی افزود: طی چند ماه گذشته با چندین تن از کارشناسان سیاسی، روحانیان محل و همچنین دبیران مدارس به بحث و گفت‌وگو نشسته‌ و تصمیم گرفته‌ام که باید یک فرد انقلابی و مردمدار را انتخاب کنم.

مهدی یوسفی نیز در این خصوص عنوان کرد: در حال حاضر بسیار ضروری است که جوانان در انتخاب افراد اصلح و شایسته نهایت دقت را داشته باشند و براساس بینش و شناخت دقیقی از نامزدها، بهترین‌ها را بر کرسی ریاست جمهوری و همین‌طور شوراها بنشانند تا بهترین سرنوشت برای ملت رقم بخورد.

وی گفت: من هم به عنوان رای اولی 28 خرداد روز انتخابات پای صندوق رای حاضر می‌شوم تا تیری بر قلب دشمنان انقلاب و اسلام بزنم.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: تعداد واجدین شرایط برای رای دادن در استان دو میلیون و 379 هزار و 656 نفر است که از این تعداد 135هزار و  26نفر رای اولی هستند و اولین حضور خود در انتخابات را تجربه خواهند کرد.

علی مصطفوی گفت: لزوم رای دادن همراه داشتن شناسنامه و شماره ملی است و متولدین دو اسفند 1380 به بعد که 18 سال تمام دارند می‌توانند در این دوره از انتخابات شرکت و نماینده خود را انتخاب کنند.

استان گلستان ‌

رمضانعلی سنگدوینی عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به اهمیت حضور مردم در پای صندوق‌های رأی اظهار داشت: فردا ( 28 خرداد) چشم همه دنیا به مردم و انتخابات در جمهوری اسلامی ایران دوخته شده است و مشارکت یا عدم مشارکت مردم را به پای نظام و کارآمدی حکومت دینی خواهند گذاشت.

وی گفت: انتخابات هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران در دنیا مورد توجه نیست و این دستاورد ” میدان” و نشان دهنده قدرت و اثرگذاری جمهوری اسلامی بر معادلات منطقه‌ای و عرصه بین‌الملل است که حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی این دستاوردها را تقویت خواهد کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بر پایه مردم سالاری دینی بنا گذاشته شده و این مردم هستند که مدیران و مسئولان را در هر سطح و جایگاهی به طور مستقیم و غیرمستقیم انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها هنوز برای شرکت در انتخابات مردد هستند، اظهار داشت: رأی دادن یک حق است که در برخی از کشورهای منطقه که الان علیه انقلاب و جمهوری اسلامی تبلیغات و توطئه می‌کنند، به یک آرزو برای مردم آنها تبدیل شده است. بنابراین کسانی که می‌گویند شرکت در انتخابات فایده‌ای ندارد، دلسوز نیستند بلکه به دنبال تضعیف انقلاب و ملت ایران هستند. نباید از حقی که برای تعیین سرنوشت در اختیارمان قرار داده شده است، به راحتی بگذریم.

سنگدوینی بیان داشت: حضور و مشارکت گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی امنیت، اقتدار ملی و عزت ملت ایران را قوت و قدرت خواهد بخشید و رئیس جمهوری را روی کار خواهد آورد که پشتوانه مردمی بالایی دارد.

وی به انتخابات شوراهای شهر و روستا هم اشاره کرد و گفت: انتخابات شوراهای اسلامی نیز اهمیت زیادی دارد و مردم به کسانی رأی دهند که برنامه و کارنامه خوبی دارند تا بتوانند بخشی از مشکلات شهرها و روستاها را برطرف کنند.

استان همدان

محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: مردم به حق از شرایط کنونی اقتصاد و معیشت در کشور گلایه دارند و بهترین و سریعترین راهکار برای تغییر وضع موجود، حضور حداکثری در انتخابات است.

وی بیان کرد: سیستم مدیریتی و اجرایی کشور به انگیزه، شور و توان جدید و مضاعفی برای حل معضلات معیشتی نیاز دارد که انتخابات می تواند چنین شرایطی را رقم بزند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس حضور کمرنگ مردم در پای صندوق های رای را آرزوی بدخواهان ملت بزرگ ایران دانست و تصریح کرد: اگر حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای محقق نشود، جسارت و خباثت دشمن برای فشار بیشتر بر مردم ایران زیادتر می‌شود.

وی تاکید کرد: مشکلات خرد و کلان اقتصادی و معیشتی کشور راه حل‌های روشن مدیریتی و اجرایی دارد و نباید تصور شود که در یک بن بست قرار گرفته‌ایم.

مفتح افزود: اگر واقعاً به توانمندی‌های داخلی اعتقاد و اعتماد داشته باشیم می توانیم اقتصادی محکم در برابر تحریم‌های ظالمانه حتی در سال‌های آینده داشته باشیم.

وی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کم نظیری در حوزه اقتصاد و تولیدات داخلی در بخش‌های مختلف برخوردار است و یک دولت با برنامه، با انگیزه و با نشاط می‌تواند با بهره‌وری حداکثری از این ظرفیت‌ها، پویایی چشمگیر اقتصادی در کشور را رقم بزند.

استان بوشهر

خلیل رضایی سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به برگزاری انتخابات 28 خرداد اظهار داشت: حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی ضمن تقویت اقتدار و عزت نظام اسلامی، دشمنان و معاندان انقلاب و جمهوری اسلامی را ناکام می‌کند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان به جز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر همه انتخابات نظارت دارد خاطر نشان کرد: این نظارت عام و در تمامی مراحل انتخابات از زمان نام‌نویسی تا پایان رأی‌گیری و تأیید صحت انتخابات است.

رضایی از فراهم شدن وسائل نقلیه هوایی، دریایی و زمینی برای جمع‌آوری آرای سیار خبر داد و بیان کرد: 878 شعبه ثابت و سیار برای انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر تعیین شده که بخشی ثابت و بخشی هم سیار با وسائل نقلیه دریایی، هوایی و خودرویی فعالیت می‌کنند.

قائم مقام هیئت نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در استان بوشهر تأکید کرد: جمع‌آوری آرای شرکت کننده در انتخابات 28 خرداد در همه مناطق از جمله سکوهای گازی، نفتی، جزایر خلیج‌فارس و نقاط دور افتاده مورد توجه قرار دارد که با صندوق‌های سیار انجام می‌شود.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه تعامل مطلوبی میان هیئت‌‌های نظارت، اجرایی، بازرسی، امنیتی و انتظامی برقرار است گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در مرحله تبلیغات کمترین تخلفات داشتند.

رضایی از ثبت 47 تخلف سیاسی امنیتی در جریان تبلیغات کاندیداها در استان بوشهر خبر داد و افزود تعداد پرونده تخلفات انتخاباتی در این دوره در استان بوشهر ناچیز بوده که عموماً سیاسی و در فضای مجازی شکل گرفته و با تذکرات توسط دستگاه‌های امنیتی رفع شده است.  

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان چشم بینا نظام و مردم در انتخابات است گفت: شورای نگهبان به‌عنوان امانت‌دار آرای مردم، از اسلامیت و جمهوریت نظام صیانت می‌کند.

قائم مقام هیئت نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در استان بوشهر، با اشاره به حضور ناظران در انتخابات 28 خرداد خاطر نشان کرد: 3 هزار و 450 ناظر شورای نگهبان بر روند انتخابات 28 خرداد در شهرها و روستاها استان بوشهر نظارت دارند.

رضایی با بیان اینکه از 3 هزار و 450 ناظر شورای نگهبان استان بوشهر 64 درصد آقا و 36 درصد خانم هستند گفت: 88 درصد از شبکه ناظران شورای نگهبان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و 86 درصد آنان سابقه نظارت 2 تا 10 دوره بر انتخابات دارند .

وی از آموزش حضوری و از طریق فضای مجازی ناظران شورای نگهبان در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: 450 نفر جوان برای نخستین بار کار نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر را در این دوره بر عهده دارند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان بوشهر افزود: 90 درصد ناظران شورای نگهبان  در استان بوشهر دارای سن زیر 50 سال سن دارند ضمن این که در مجموع 56 درصد از این ناظران زیر 40 سال سن دارند.

وی با بیان اینکه در هر شعبه رأی‌گیری بین 3 تا 5 نفر از ناظران شورای نگهبان بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر نظارت دارند خاطر نشان کرد: 14 نفر بازرس ویژه نیز در سطح استان بر انتخابات ریاست جمهوری نظارت دارند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان بوشهر از برگزاری نخستین انتخابات در شرایط کرونایی در استان خبر داد و بیان کرد: در انتخابات 28 خرداد سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم در این انتخابات برای ما مهم و اساسی است.

استان کرمانشاه‌

در چند ساعت باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و اتمام زمان تبلیغات از صبح امروز هر فردی به نتیجه قطعی برای انتخاب کاندیدای مورد نظر خود رسیده است.تمام امکانات و شرایط لازم برای برگزاری انتخابات سالم فراهم و تمهیدات ویژه اندیشیده شده است که به رسم دوره‌های گذشته تمهیدات ترافیکی و آمادگی شعب اخذ رأی از جمله این اقدامات است.

جلیل بالایی دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در استان کرمانشاه 40 هزار نفر نیرو در قالب هیئت‌های اجرای، نظارت، بازرسی، محافظان و نمایندگان فرماندار در 1942 شعبه شهری و روستایی آماده شده‌اند که زمینه دسترسی آسان، ایمن و سالم شهروندان به شعب را فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: در این دوره از انتخابات سامانه‌‌ای تحت عنوان انتخاب ایران در روز 28 خرداد قابل دسترس است که اطلاعات داوطلبان، شعب اخذ رأی و از همه مهمتر امکان دسترسی به نزدیکترین شعبه اخذ رأی و تعداد افراد حاضر در آنجا را فراهم می‌کند.

فضل‌الله شیری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان محدودیت‌های ترافیکی روز جمعه 28 خرداد که قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شود را اعلام کرد. 

وی عنوان کرد: این محدودیت از ساعت 18 عصر روز انتخابات تا اطلاع ثانوی در حد فاصل میدان فرمانداری کرمانشاه به سمت تقاطع دادگستری، بلوار شهید بهشتی و بلوار باریکه به سمت میدان فرمانداری و خیابان باغ نی به سمت میدان فرمانداری اعمال می‌شود. 

وی افزود: تمامی معابر فرعی منتهی به بلوار فرمانداری کرمانشاه نیز مشمول محدودیت ترددی هستند.شیری خاطرنشان کرد: این محدودیت به دلیل مراجعت مسئولان برگزاری انتخابات جهت تحویل صندوق های اخذ رأی به فرمانداری و بخشداری کرمانشاه اعمال می‌شود.رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه همچنین از لغو محدودیت‌های تردد شبانه در روز انتخابات به دلیل حضور شهروندان پای صندوق های رأی خبر داد.

استان مازندران

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ضرورت مشارکت حداکثری گفت: ما انتخاب قوی، دولت قوی و رئیس جمهور قوی می‌خواهیم و همه این‌ها در گرو مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه است.

حجت‌الاسلام‌ روح‌الله حریزاوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بابلسر اظهار داشت: به فضل خدا با مجاهدت‌هایی که روحانیت عزیز ما در مقاطع مختلف چه در دفاع و چه در خدمات اجتماعی و اخیرا” در موضوع این بیماری که گسترش پیدا کرده داشته موجب شده تا مردم اعتماد زیادی به روحانیت پیدا کنند.

وی افزود:  در انتخاباتی که پیشِ‌روی ما قرار دارد حتما” جامعه روحانیت و مبلغین نقش بسزایی دارند و انتظار می‌رود با همدردی و گفت‌وگوی صمیمی و صریح با مردم و دعوت آنها به انتخابات، شاهد یک حرکت فزاینده و رو به رشد باشیم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مشارکت حداکثری از ضرورت‌های انتخابات امروز و از وظایف ما است. دشمن در تلاش است تا یک انتخابات سرد برگزار شود و نتیجه آن یک دولت ضعیف شود.

حریزاوی تاکید کرد: ما انتخاب قوی، دولت قوی و رئیس جمهور قوی می‌خواهیم و همه این‌ها در گرو مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه است. وی افزود: تعبیر اصلح و صالح یک بحث بوده و تعبیر کارنامه و برنامه یک بحث دیگری است که در این انتخابات خیلی پر رنگ شده و رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که باید کارنامه و سوابق افراد را در نظر بگیریم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به مولفه‌های دولت جوان انقلابی گفت: در بیان رهبر معظم انقلاب شاخص‌هایی نظیر کارآمدی، روحیه جهادی، خستگی ناپزیری، صداقت و مشخصا” موضوع داشتن سابقه و توانمندی برای پذیرش مسئولیت و پرهیز از شعارزدگی ذکر شده که طبیعتا” با تامل بر مصادیق موجود می‌توان بهترین انتخاب را داشت.

استان البرز

‌‌آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی‌همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا پیامی در راستای اهمیت حضور پای صندوق‌های رأی و شرکت در انتخابات صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است: حال که دشمنان خارجی و ایادی داخلی شان در باطل خود مجتمع گشته اند و شبانه روز از طریق رسانه‌های وابسته به شیاطین خبیث از آمریکا و اسرائیل گرفته تا عربستان سعودی  سعی در منصرف کردن آحاد ملت بزرگ ایران از شرکت کردن در انتخابات‌ می‌کنند و صدای حقد و کینه جویی و دنائت منافقینی که دست شان تا مرفق به خون زنان و مردان و کودکان مظلوم هموطن مان آغشته است از گلوی آن چهره ی پلید جریان نفاق، در تحریم انتخابات بیرون می‌آید، کدام عقل سلیمی که اندک علاقه و دلبستگی به وطن اسلامی اش دارد، می‌تواند اختیار خود را به دست کسانیکه سینه هایشان مالامال از نفرت نسبت به ایران اسلامی‌ است، بسپارد و آنان را خشنود سازد؟ 

آنچه در این سال‌ها بر‌ مردم مظلوم و غیور ایران گذشت ثمره  انتخاب نادرستی بود که جریانی را بر سر کار آورد تا  معیشت و عزت و علم و سازندگی و تولید کشور را به رضایت غرب و آمریکای منحوس گره بزند و نتیجه  این خوشبینی به دشمن، شد شرایط سختی که همه ی ایران را درگیر خود کرده است.

نباید استفاده از حق قانونی و شرعی خود در مسیر بهینه سازی اوضاع نابسامان کشور را با هیچ انگیزه ی نا امید کننده ای معاوضه کنیم. بلکه با قوت و تعقل راه را برای روی کار آمدن دولتی برخواسته از توده مردم رنج کشیده، اهل عمل، باتقوی و عزتمند و به تعبیر امام المسلمین دولت حزب اللهی، در مقابل دشمنان اسلام و ایران هموار کنیم و بدانیم هر  تعداد رأی توان مضاعفی برای دولت بعد خواهد بود تا با سرعت بیشتر کشور را به سوی ثبات اقتصادی و به حرکت در آوردن گردونه معیوب شده تولید سوق دهد و برای سربلندی و استقلال هر چه بیشتر ایران عزیزمان در مقابل دولت‌هایی که جز ذلت و عقب ماندگی و وابستگی‌را برای ما نمی‌خواهند، تصمیم‌سازی کند.

در ضمن مشارکت در انتخابات شورای شهر و روستاها را با دقت مد نظر داشته باشید و خدمتگزاران جهادی و دست پاک و متخصص در امور مختلف اداره شهر و روستا انتخاب کنید.

بار دیگر با حضور گسترده ای که اول وقت روز جمعه 28 خرداد با در دست داشتن برگه های رای پای صندوقها خواهید داشت،  دنیا حماسه  مردم ایران را نظاره گر خواهد بود که سرفراز و پر امید به یاد آنان که از جان عزیزشان برای عزت و سربلندی ما گذشتند، دولتی را بر سر کار خواهد آورد  که با استفاده از توان داخلی و دانش بومی و برقراری عدالت در تمامی عرصه‌ها، شرایط داخلی ‌و خارجی کشور را بهبود می‌بخشد.

شهرستان کاشان

سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به آغاز برگزاری انتخابات و روز سرنوشت‌ساز برای ملت ایران اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری ضرورت دارد با توجه به جایگاه انتخابات و نگاه دشمن به آن یکپارچه در آن حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع نیز در فرمایشات رهبر معظم انقلاب به صورت ویژه مورد تاکید قرار دارد، افزود: برخی مدعی هستند که بخشی از مردم به دلیل شرایط موجود و نارضایتی در انتخابات شرکت نمی‌کنند اما راه حل تغییر حضور در انتخابات است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تغییر وضع آینده کشور مردم لازم است در انتخابات حضور پرشوری را داشته باشند، ابراز داشت: دموکراسی‌ترین راه برای تغییر حضور مردم در انتخابات است و مردم با رای خود وضع موجود را تغییر می‌دهند.

وی ضمن اشاره به اهمیت انتخاب فرد اصلح توسط مردم گفت: بعد از مشارکت حداکثری در انتخابات لازم است که فرد اصلح توسط مردم انتخاب شود و در این راستا نیز رهبر معظم انقلاب به عنوان فصل‌الخطاب معیارهای انتخاب فرد اصلح توسط ایشان اعلام شده است.

‌استان کردستان ‌

سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در آستانه برگزاری انتخابات سرنوشت‌ساز با صدور بیانیه‌ای از اقشار مختلف مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت کرد. در این بیانیه آمده است که در آستانه برگزاری انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری، هستیم انتخاباتی که تضمین‌ کننده جمهوریت، استقلال و عزت میهن اسلامی است؛ “انتخابات” به عنوان مظهر اراده ملی و مردم‌سالاری دینی یکی از عرصه‌هایی است که ملت عظیم‌الشأن ایران در 41 سال گذشته آن را در زمره وظایف شرعی، ملی و انقلابی غفلت‌ناپذیر تلقی و با حضور هوشمندانه و انتخاب آگاهانه خود همواره ابهت، عزت، عظمت و اقتدار میهن اسلامی را به رخ جهانیان کشیده است.

بی‌تردید حضور متراکم، حداکثری و عمومی و در عین حال مومنانه و آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رأی در انتخابات روز جمعه، 28 خرداد 1400 حماسه شگفتی‌ساز و معجز گون دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی و ایران عزیز خلق و با وارد ساختن سیلی محکم دیگری به آمریکای تروریست و جنایتکار، آمال و آرزوهای شیطانی جبهه دشمن را باطل و با ارتقای قدرت ملی، نوید بخش تولید مجلسی معظم، مقتدر و درخور شایستگی‌های ملت ایران گردد.

مردم آزاده و سربلند کردستان که از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون، با حضور مؤمنانه و آگاهانه خود در انتخابات، اراده استوار خود را در پاسداری از دستاوردهای گران‌سنگ انقلاب اسلامی در پیش چشم همگان به تماشا گذاشته و برای ایران افتخار و عظمت آفریده‌اند، بار دیگر در این آوردگاه سرنوشت‌ساز به صحنه می‌آیند تا با ایفای رسالت ملی و دینی خود، حماسه‌ای دیگر بیافرینند.

حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات پیش رو، پیروی از خط امام (ره)، لبیک اجابت به رهبر فرزانه انقلاب، و تجدید میثاق با شهیدان به خون خفته انقلاب اسلامی است. این حضور شکوه‌آفرین، گامی بلند در مسیر تحکیم و تثبیت جمهوری اسلامی و خنثی‌کننده توطئه‌های شومی است که دشمنان قسم‌خورده این مرزوبوم برای به‌زانو درآوردن ملت ایران طراحی کرده‌اند.

به‌درستی که خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد تا خودشان دست به تغییر بزنند. اکنون خرمشهر دیگری رسیده است و مرد میدان می‌طلبد در این زمان دشمن با تمام قوای داخلی و خارجی به تقابل با شجره طیبه جمهوری اسلامی ایران بر خواسته بر ما تکلیف است با حضور در عرصه انتخابات و با تجدید پیمان با امام راحل(ره) و 230 هزار شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  و مدافعان حرم ادامه‌دهنده راه آنان و مدافع آرمان‌های انقلاب باشیم .

با اشاره به اهمیت ویژه و فزاینده این دوره از انتخابات، با دعوت از اقشار و آحاد مختلف مردم رشید، هوشمند، دشمن‌شناس و  شریف کردستان برای شرکت گسترده در انتخابات پیش رو تاکید می‌شود مردم بصیر و فهیم کردستان با حضور باشکوه و پرشور خود حماسه دیگری را خلق و عطیه الهی مردم‌سالاری دینی را حفظ و حراست کرده و فرصت تقویت قدرت نرم نظام اسلامی را مغتنم شمرده و با حضور پرشور و آگاهانه خود در پای صندوق‌های رأی اقتدار، آمادگی، اتحاد، همدلی و بصیرت‌شان را در برابر امواج هجمه‌های بی‌شمار دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ثابت کرده و حافظ راستین و مستحکم آرمان‌های والای امام راحل(ره)، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در میعادگاه 28خردادماه خواهند بود.

استان زنجان

بسیج رسانه استان زنجان با راه‌اندازی پویشی به همراه اصحاب رسانه استان از تمام اقشار جامعه درخواست کرده است که در انتخابات 28 خرداد ماه با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای حماسه جدیدی را خلق کنند.

در این پویش آمده است: انتخابات 28 خردادماه در شرایطی برگزار می‌شود که دشمنان استقلال و سربلندی ایران عزیز، به شدت روی موضوع انتخابات تمرکز کرده و هجمه سنگینی از عملیات روانی جهت بی رونق کردن فضای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در دستور کار خود قرار داده اند.

در این شرایط احساس تکلیف کردن همه مردم  برای حضور در انتخابات موجب خواهد شد تا رؤیای بدخواهان نظام همانند گذشته در خصوص کاهش مشارکت مردم در این عرصه نیز تعبیر نشود و شاهد حضوری پررنگ و پرشور پای صندوق‌های رأی در 28 خرداد 1400 باشیم.

در ادامه آمده است: لذا در اطاعت از منویات مقام معظم رهبری که فرمودند: «کسانی که زبان گویایی دارند، قلم توانایی دارند و آبرویی پیش مردم دارند، مردم را توجیه و تشویق کنند و آدم‌های خوب را به آن‌ها معرفی نمایند» ما اصحاب رسانه استان زنجان، همسو با دیگر اقشار فهیم و بصیر ایران اسلامی ضمن حضور متعهدانه و مشارکت آگاهانه در انتخابات، از تمام مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی به ویژه جوانان و آینده سازان می‌خواهیم، با به نمایش گذاشتن همبستگی ملی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی، ضمن مشورت با افراد مورد اعتماد و تحقیق و بررسی، برای ساختن آینده‌ای بهتر پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و در روی کار آمدن دولتی مومن، عدالتخواه، فساد ستیز، جوانگرا، باورمند به ملت و آشنا به درد مردم و مستضعفان سهیم بوده و  نقش خود را ایفا نمایند.

استان سمنان

‌حبیب‌الله خجسته‌پور، رئیس ستاد انتخابات استان سمنان اظهار داشت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات 1400 فراهم شده است و تمام امکانات و ملزومات مورد نیاز در اختیار فرمانداری‌های سراسر استان سمنان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 779 شعبه اخذ رأی در استان سمنان پیش‌بینی شده است، گفت: انتخابات از ساعت 7 صبح جمعه آغاز می‌شود و مردم در ساعات اولیه سعی کنند در انتخابات شرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به مهلت تبلیغات نامزدها گفت: نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا تا 24 شب گذشته و ریاست جمهوری تا 7 صبح امروز مهلت برای تبلیغات داشتند و از این ساعت به بعد هرگونه تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.

خجسته‌پور با دعوت از عموم مردم استان سمنان برای مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، زدن ماسک، رعایت فاصله طولی در صف‌های رأی مهم‌ترین ابلاغیه ستاد ملی کرونا به شعبات اخذ رأی است.

وی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب که شب گذشته انجام شد، گفت: تمام تلاش‌ها باید در حال حاضر برای جذب و ترغیب و تشویق مردم برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان تأکید کرد: رعایت قانون را یکی از مهم‌ترین مسائلی دانست که باید تمامی نامزدهای انتخاباتی پس از اعلام نتایج آن را مدنظر قرار دهند.

خجسته‌پور اظهار داشت: سامانه انتخاب ایران فعال شده است و عموم مردم می‌توانند با ورود به این سامانه نزدیک‌ترین و خلوت‌ترین شعبه اخذ رأی به محل سکونت خود را پیدا کنند.

استان ایلام‌

‌نماینده ولی فقیه  در استان ایلام و استاندار این استان از ‌همه مردم برای حضور پرشور در انتخابات دعوت کردند.در بیانیه مشترک حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار و محمد نوذری آمده است: ‌ مردم شریف و آگاه استان ایلام؛ اکنون در این مقطع تاریخی و حساس که یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین انتخابات ها را در پیش روی خود داریم ضرورت مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

پرواضح است که هر زمان شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای بوده ایم شاهد انتخاباتی پرشورتر و دولتی با پشتوانه‌ی قوی تر بوده ایم و امروز برای داشتن ایرانی پویا و قدرتمند نیازمند تبلور اراده های مردمی در تعیین سرنوشت خود هستیم که این مهم با حضور حداکثری در پای صندوق های رای رقم خواهد خورد.

انتخابات مظهر اراده های مردمی در سرنوشت خود و یک فرصت مهم و بی بدیل برای تحقق مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که نبایست به راحتی و به هر بهانه ای آن را از دست داد.

آری انتخابات بعنوان شاخصه مردم‌سالاری، از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که همواره ملت شریف ایران اسلامی با حضور متعهدانه در صحنه، ضمن بی‌اثر نمودن تمام نقشه‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمنان  این مرز و بوم، سرنوشت سیاسی کشور عزیزمان را رقم زده‌اند.

 و تاریخ گواهی می دهد که هر زمان مردم در صحنه بوده اند شاهد توفیقات و دستاوردهای بی بدیل و تاریخی بوده ایم و امروز نیز این حضور پرشکوه می تواند کشور را در دستیابی به اهداف پیش رو موفق و دشمنان این نظام مقدس را در اعمال تحریم های ظالمانه بیش از پیش مایوس و ناامید بسازد.

و اینک با تأسی به وصایای گهربار امام راحل (ره) و در عمل به فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در مشارکت حداکثری در انتخابات شما مردم شریف، عزیز، مومن، انقلابی و فرهیخته استان ایلام را دعوت می‌نمائیم تا همه با هم با حضور پرشور و حداکثری در انتخابات سرنوشت ساز 28 خرداد آن را به یک جشن ملی از شور و شعور آگاهانه در پای صندوق‌های رأی تبدیل کنیم و برگ زرین دیگری بر درفش پرشکوه مردم‌سالاری نظام مقدس جمهوری اسلامی افزوده شود.

استان خراسان جنوبی‌

‌مهدی دادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی در جمع متولیان برگزاری انتخابات در استانذ ضمن تاکید به مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار داشت: شرکت در انتخابات به عنوان یک رویکرد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در تمام مراحل زندگی تاثیرگذار است و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، نظام بر پایه رای مردم استوار بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی ضمن تاکید بر وضعیت مطلوب شبکه‌ها در حال حاضر افزود: به جهت افزایش امنیت و پایداری شبکه‌های برق در روز رای گیری و حتی روزهای قبل و بعد آن، اکیپ‌های عملیاتی این شرکت در حالت آماده باش هستند.

دادگر همچنین از تجهیز سه شهرستان باقیمانده استان به دستگاه دیزل ژنراتور خبر داد و افزود: به جهت حفظ پایداری شبکه شهرستان‌های سرایان و زیرکوه و خوسف به دیزل ژنراتور با قدرت 30 Kva مجهز شدند. 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام شهرستان‌ها به دیزل ژنراتور تجهیز هستند، افزود: با توجه  به اهمیت صنعت برق در انتخابات به لحاظ الکترونیکی بودن فرآیند رای گیری جهت هماهنگی و کنترل هر چه بهتر پایداری شبکه، جلسات کارگروهی مدیران ستادی و شهرستانی در شرکت برگزار شده و هماهنگی‌های لازم با استانداری و فرمانداری‌های شهرستان‌ها نیز صورت گرفته است. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی افزود: در مجموع در استان تعداد 42 گروه عملیاتی با تجهیزات مورد نیاز به همراه 35 دستگاه خودرو سبک و سنگین و همچنین 12 دستگاه مولد برق اضطراری به مدت 4 روز (2 روز قبل و یک روز بعد از روز انتخابات) در حالت آماده باش کامل خواهند بود.

وی اظهار داشت: در راستای پشتیبانی کامل تامین برق در ایام قبل و بعد از انتخابات مرخصی همکاران در سطح استان لغو و تمام عوامل و خودروهای عملیاتی و سنگین در حالت آماده باش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *