امین، امانت‌دار وقت شما...1403-04-13
اشتراک گذاری:

غارت جنگل از ادعا تا واقعیت/ منابع طبیعی تکذیب کرد

ویدئویی از غارت جنگل و حمل محموله چوب آلات قطع شده جنگلی، صف‌های کیلومتری کامیون‌ها برای انتقال چوب به کارخانه‌ای در نشتارود مازندران، طی روزهای اخیر دست به دست و بازنشر می‌شود.

در این ویدئو، راوی که یک فرد غیربومی است با اشاره به صف‌های کیلومتری از کامیون‌هایی حامل چوب آلات جنگلی، از آن به عنوان غارت جنگل‌های شمال یاد و عنوان می‌کند این محموله‌ها در انتقال چوب به کارخانه‌ای در نشتارود مازندران هستند.

عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی مازندران – نوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طرح تنفس جنگل از سال ۱۳۹۵ اجرا شده است، افزود: از آن به بعد بهره برداری از جنگل‌های شمال ممنوع شد.

وی با اظهار اینکه از آغاز طرح تنفس تاکنون، حتی درختان شکسته و افتاده نیز از جنگل خارج نشده است، افزود: تمامی پروانه‌های قطع‌های دستی نیز همزمان با اجرای طرح تنفس جنگل جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: محموله‌های چوبی مورد اشاره در ویدئوی مربوط، طبق مستندات موجود شامل مجوزهای حمل و بارگیری مربوط به محموله‌های چوبی خارج از استان‌های شمالی و از مزارع شخصی و یا زراعت چوب تهیه شده ست.

سنگاری با اظهار اینکه محموله‌های چوبی از گونه‌های صنوبر، توت، پالونیا، بید، آلوچه و غیره است، افزود: چوبی که منشأ جنگلی داشته باشد قاچاق است و یگان حفاظت با آن برخورد می‌کند زیرا بازرسی‌های متعدد با مشارکت دستگاه‌های اجرایی کشور برپا شده است.

وی ادامه داد: انتشار این ویدئو با اهداف مغرضانه و از پیش تعیین شده برای از بین بردن اعتماد عمومی جامعه و دستگاه‌های مسئول تهیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *