امین، امانت‌دار وقت شما...1403-04-13
اشتراک گذاری:

خبر خارج شدن نیروگاه نکا از مدار کذب است

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روز گذشته خبری در خصوص دلیل قطع برق در کشور رسانه‌ای و اعلام شد علت قطع برق خارج  شدن حدود ۸۰۰ مگاوات از ظرفیت نیروگاه شهید سلیمی نکا از مدار بهره برداری است.

محسن نعمتی مدیرعامل نیروگاه نکا در گفتگو با خبرنگاران خبر خارج شدن ۸۰۰ مگاوات برق این نیروگاه از مدار را رد کرد و گفت: هیچ واحدی از این نیروگاه از مدار بهره برداری خارج نشده است.

او با بیان اینکه نیروگاه نکا هیچ مشکلی در تولید برق ندارد، افزود: همه واحد‌ها از قبل آماده بهره برداری در پیک تابستان بودند.

مدیرعامل نیروگاه نکا گفت: واحد‌های این نیروگاه‌ها از مدار خارج نشد و فقط به دلیل پیک رانی بخش گاز، یک واحد دو تا سه ساعت در روز یکشنبه و ساعت غیر پیک بار با تقاضای شرکت گاز از مدار خارج شد.

محسن نعمتی افزایش مصرف برق در روز‌های گذشته را موحب بروز مشکلات و قطع برق دانست و ادامه داد: مصرف برق دیروز به ۶۸ هزار مگاوات رسید که ۱۰ هزار مگاوات افزایش مصرف را نشان می‌دهد.

او افزود: ۴ هزار و ۸۰۰ مگاوات برق دیروز در استان‌های مازندران و گلستان مصرف شد در حالی که در همین زمان در سال گذشته مصرف ۴ هزار و ۱۰۰ مگاوات بود.

مدیرعامل برق گفت: شیوع کرونا در سال گذشته تعطیلی برخی واحد‌های صنعتی و کسبی را بدنبال داشت، اما اکنون همه مراکز بازگشایی شدند و با توجه به افزایش دما مصرف برق در این واحد‌ها نیز اقزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *