امین، امانت‌دار وقت شما...1403-04-13
اشتراک گذاری:

افزایش ۳ درصدی فوت ناشی از حوادث کار در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۸۹ نفر در اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است.

علی عباسی با اعلام اینکه جنسیت تمامی فوت شدگان مرد بوده است در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در ۱۰ ماهه امسال به ترتیب شهرستان ساری با ۱۲، آمل با ۹ و چالوس با ۸ مورد بیشترین و شهرهای میاندورد، گلوگاه و فریدونکنار هر کدام با یک مورد فوت،‌ کمترین موارد مرگ ناش از حوادث کار را داشتند.

عباسی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۴۵ نفر، برق گرفتگی با ۲۲ نفر، برخورد جسم سخت با ۱۵ نفر بود و سایر موارد فوت نیز با ۷ مورد در رتبه بعدی قرار دارند.

وی تعداد فوتی به تفکیک ماه را نیز اینگونه اعلام کرد: بر اساس تفکیک خردادماه با ۱۵ مورد بیشترین و دی ماه با ۵ مورد کمترین آمار فوتی ماه های سال گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران اضافه کرد: بر اساس تفکیک سن متوفیان، سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۲۳ نفر بیشترین میزان فوتی و بیش از ۶۱ سال با ۷ فوتی کمترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

عباسی از افزایش ۱۳ درصدی مصدومین حوادث کار در مازندران خبر داد و تاکید کرد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۸۳۰ نفر شامل ۷۸۳ مرد و ۴۷ زن مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *