امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-31
اشتراک گذاری:

گازرسانی به ۳۲ روستای مازندران در دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از افتتاح گازرسانی به ۳۲ روستای استان طی دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش بلاغ؛ قاسم مایلی رستمی مدیرعامل شرکت گاز مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: علیرغم افزایش مشترکین اما با بهینه مصرف کردن مشترکین تفاوت محسوسی در افزایش مصرف نداشتیم که این بیانگر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اصحاب رسانه است.

وی افزود: به همین اندازه که توانستیم ۷۴ درصد مشترکین ما که خانگی هستند با قطعی گاز مواجه نشوند خدا را شاکریم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران، خاطرنشان کرد: در بخش صنایع خوشبختانه گاز صنایع خرد ما قطع نشد و اگر واقعا مدارس، ادارات و پاساژهای تجاری نیز مشارکت در مصرف داشته باشند مدیریت به خوبی انجام می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: تولید ما به اندازه است و عدم توازن تولید و مصرف عمدتا به عدم مصرف بهینه باز می‌گردد و باید دمای اتاق را بین ۱۷ تا ۲۱ درجه نگاه داریم.

مایلی رستمی عنوان کرد: هر چند گاز صنایع بزرگ را قطع کردیم اما مقاومت این صنایع به هزینه دو برابری سوخت دوم برای تولیدکنندگان باز می‌گردد.

وی بیان کرد: برخی از CNG های ما نیز قطع شد چرا که الویت ما مشترکین خانگی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران، گفت: هزار میلیارد تومان در  دو شهری که گازرسانی نشده است در حال هزینه هستیم.

این مسئول افزود: در تعهد ما گازرسانی ۱۳۱ روستای فاقد گاز بوده که ۱۰۹ روستا گازرسانی شده است و به سرعت در حال انجام است.

مایلی رستمی با اشاره به افتتاح گازرسانی به ۳۴ روستای مازندران طی دهه فجر امسال، عنوان کرد: بهای امتیاز اشتراک گاز حدود ۲۲۰  هزارتومان است و ارزانی امتیاز و بهای گاز به نسبت هزینه تولید و گازرسانی شاید یکی از دلایل عدم مصرف بهینه قلمداد شود.

وی افزود: الویت ما اجرای دو پروژه مهم گازرسانی در منطقه مرزن آباد به پل کجور و نیز در منطقه بلده نور با صرف هزینه یک‌هزارمیلیاردی است و با سرعت در حال کار هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران اعلام کرد: فردا کلنگ زنی خط گازرسانی خطیرکوه به ورسک را خواهیم داشت و به سرعت این پروژه را دنبال خواهیم کرد.

این مسئول تاکید کرد: متاسفانه امسال گاز ورودی ۴ میلیون متر مکعبی به استان از ترکمنستان به طور کل قطع شد و گاز ورودی از سمت گیلان، سمنان و گلستان نیز با سرمای هوا با کاهش مواجه شد و این عوامل کمی ما را با مشکل مواجه کرد.

مایلی رستمی تصریح کرد: در دهه فجر امسال گازرسانی ۳۲ روستا افتتاح می‌شود.

وی اشاره کرد: در حال هزینه ۴۰۰ میلیاردی برای تغییر روش گازرسانی به شهر پول هستیم تا مشکلات موجود را مرتفع کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: یکی از موانع ما ممانعت دستگاه‌های متولی در اجرای پروژه‌های گازرسانی است و با ورود استاندار سرعت رفع موانع بسیار مطلوب شده است.

این مسئول اضافه کرد: استان مازندران خطوط انتقال گاز بسیار خوبی دارد و ترکمنستان در حال استفاده از این خطوط برای انتقال گاز به آذربایجان است و سرمای شدید اخیر کل مصرف در کشور  را بالا برد که منجر به افت فشار گاز شد.

مایلی رستمی متذکر شد: هدف از افزایش قیمت گاز قطعا گرانی نبوده بلکه هدف مشترکین حدود ۱۰۰ هزار نفری بدمصرف در استان بودند تا از چالش‌های بعدی جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: اشتراک پذیری ما در دولت سیزدهم ۹۴ هزار مشترک و اجرای ۷۲۰ کیلومتر خطوط انتقال بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *