امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-07
اشتراک گذاری:

کانال تفسیر قرآن استاد قرائتی

محسن قرائتى در هشتم دى‌ماه 1324 در شهر کاشان دیده به جهان گشود. پدرش، علینقى، از بازاریان خوشنام و مذهبى شهر بود. شهرت قرائتى از این جهت به این خانواده داده شده بود که پدر علینقى در دوره رضاشاه با برگزارى مراسم قرائت قرآن در خانه‌ها به احیاى سنت‌ها و مفاهیم دینى همت مى‌گماشت. حاج علینقى نیز با وجود اشتغال در بازار، سیره پدر را پى گرفت و علاوه بر آموزش قرآن، در احیاى مساجد و تکایاى مخروبه فعال بود. از همین‌رو وى علاقه‌مند بود محسن نیز به تحصیل علوم دینى بپردازد. بر این اساس محسن قرائتى در سن چهارده سالگى به‌رغم میل باطنى و به اصرار پدر وارد حوزه علمیه کاشان به ریاست آیت‌اللَّه‌حاج‌شیخ جعفر صبورى قمى شد. وى علاوه بر تحصیل مقدمات، در جلسات تفسیر قرآن توسط آیت‌اللَّه حاج‌شیخ‌على‌آقا نجفى شرکت مى‌کرد. جلساتى که موجب پیوند وى با قرآن شد. یک‌سال بعد (1339) براى تکمیل تحصیلات‌ خود به قم عزیمت کرد. در این شهر در مدارس دینى آیت‌اللَّه گلپایگانى و خان مشغول تحصیل شد. در مدت تحصیل، چندى به نجف اشرف رفت و به تحصیل رسائل و مکاسب پرداخت. مدتى هم در حوزه علمیه مشهد به فراگیرى علوم دینى مشغول شد. پس از طىّ دروس سطح عالى، در درس خارج فقه حاضر شد.

حجت‌الاسلام قرائتى همواره دغدغه انتقال مفاهیم دینى به جامعه را داشته و معتقد به احیاى سنت‌هاى فراموش‌شده در جامعه اسلامى است. از همین رو در سال 1369 با پشتیبانى مقام معظم رهبرى، آیت‌اللَّه خامنه‌اى، به تأسیس ستاد اقامه نماز و در سال 1383 به ایجاد ستاد احیاى زکات همت گماشت.
حجت‌الاسلام قرائتى همچنان خود را یک معلم قرآن مى‌داند و در مراکز دینى مختلف از جمله حوزه علمیه قم به انتقال تجربیات خود در امر وعظ و تبلیغ مى‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *