امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-04
اشتراک گذاری:

پایان انتظار ۱۵ ساله با افتتاح میدان میوه‌ و تره‌بار ساری

پروژه میدان جدید میوه و تره‌بار ساری پس از ۱۵ سال انتظار در ایام دهه فجر افتتاح شد.

به گزارش بلاغ؛ امروز طی آیینی پروژه میدان میوه و تره‌بار ساری با حضور آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران، حسینی‌پور استاندار مازندران، ،نوبخت فرماندار ساری، زارعی و بابایی کارنامی نمایندگان مرکز ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی، اتاق اصناف و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی و نیز کسبه و بازار پس از ۱۵ سال انتظار، افتتاح شد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در این آیین اظهار کرد: امروز باعث افتخار است که یک مجموعه بزرگی توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و به اتمام رسید.

وی افزود: این مهم پیام دارد که اینگونه کارها و فرجام آن حس خوب را منتقل خواهد کرد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بهره برداری از این پروژه‌ها در میان مردم ایجاد امید می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: استان مازندران استانی برخوردار است که ظرفیت‌های فراوانی برای احیا شدن دارد.

حسینی‌پور بیان کرد: اگر این ظرفیت‌ها فعال شود این استان با توجه به همسایگی با کشورهای حوزه خزر به یک جهش اقتصادی خواهد رسید.

وی عنوان کرد: اگر منتظر باشیم که با بودجه دولتی به این مهم برسیم شاید ده‌ها سال به طول بینجامد و لذا باید بخش خصوصی را حمایت کنیم.

استاندار مازندران اعلام کرد: باید بستری را فراهم کنیم که سرمایه‌گذار با خیال آسوده سرمایه خود را در کمال امنیت در این استان بیاورد و خود بخش خصوصی کار را جلو خواهد برد.

این مسئول افزود: مازندران در بخش خصوصی شخصیت‌های فاخر و بزرگی است که باید این فرصت را مغتنم بشماریم و از آن‌ها دعوت کنیم در پروژه‌ها مشارکت کنند.

حسینی‌پور گفت: شهرستان ساری باید خود را آماده کند تا زیرساخت آن برای دو میلیون نفر برنامه ریزی شود.

وی تاکید کرد: این مجموعه فاخر در شان مرکز استان که ۱۵ سال راه اندازی آن به طول کشید بسیار حایز اهمیت است و نباید بگذاریم پروژه‌ها به ویژه در مرکز استان این همه سال به طول بینجامد.

استاندار مازندران افزود: علیرغم مشکلات متعدد این پروژه و علیرغم اینکه در مسئولیت فرماندار نبود اما با ورود فرماندار ساری این پروژه به فرجام رسید.

این مسئول اذعان کرد: متاسفانه درگیر بوروکراسی اداری هستیم و برخی از دستگاه‌های ما دچار بیماری مزمن شدند و به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: ما در پروژه‌های این چنینی عملکرد دستگاه‌های اجرایی را رصد می‌کنیم و طولانی شدن پروژه‌ها نشان از خلا مدیریت است.

وی مطرح کرد: نباید اینگونه باشد که با حضور فرماندار دستگاه‌ها به میدان بیایند و این منطقی نیست که به دستگاه تذکر دهیم تا به وظایف خود عمل کنند.

استاندار مازندران اشاره کرد: پیام این پروژه آن است که برای تبدیل به مازندران قوی باید همه همدل و جهادی عمل کنند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: تحولات مازندران قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست و افتتاح بزرگترین پروژه برق مازندران در دهه فجر یکی از این دستاوردها است.

حسینی پور متذکر شد: افتخار انقلاب اسلامی این است که ۱۰۰ درصد روستاهای مازندران از رقم ۷ درصدی قبل از انقلاب، برق‌دار شدند.

آیت‌الله محمدباقر لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: این پروژه آبروی نه ساری بلکه استان است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: همه ما به این نتیجه رسیدیم که بخش پایانی پروژه بسیار مهم است و کار را آن کرد که تمام کرد.

امام جمعه ساری ادامه داد: ما پروژه‌های نیمه کاره فراوانی در استان داریم و لذا باید کار  را به دست کسانی داد که جهادی و انقلابی عمل کرده و کار را تمام کنند.

لایینی گفت: امروز شاهد پروژه‌ای هستیم که می‌تواند بخشی از نیازهای زیرساختی صادرات را نیز پوشش دهد.

وی تاکید کرد: فرماندار ساری ۲۵ روز دفتر خود را به این میدان آورد و کار را تمام کند و اکنون پیشنهاد می‌کنیم دفتر خود را به کارخانه زباله‌سوز و سه راه جویبار ببرد تا این دو پروژه نیمه کاره نیز در اسرع وقت به اتمام برسد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران پیشنهاد کرد این مرکز را اگر نامی برای آن انتخاب نشده است چون در دهه فجر به افتتاح رسیده است نام آن را میدان میوه و تره‌بار انقلاب اسلامی نامگذاری کنند.

به گزارش بلاغ، این پروژه بزرگ با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان در مدت ۱۵ سال و شتاب بخشی توسط مدیران شهرستانی و استانی دولت سیزدهم در ۱۶۱ باب غرفه و مغازه توسط شرکت مجتمع بارفروشان دشت شمال در جاده ساری – قائم شهر بهره برداری شد‌. ‎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *