امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-31
اشتراک گذاری:

معرفی بازی کامپیوتری میرمهنا

میر مهنا یک بازی کامپیوتری ساخت ایران در سبک اکشن اول شخص و اولین بازی ملی و ایرانی است که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با مشارکت استودیو بازی‌سازی «اسپریس پویا نما» (ESPRIS) ساخته و منتشر شده است. کارگردان اصلی این بازی آقای بهنام آقا جانی، تهیه کننده آن مرتضی رضایی، طراحان مراحل بهنام شجاعی، حسین دیبا و ابراهیم دیبا و آهنگسازی آن را پیمان آزادی بر عهده داشت

این بازی از موتور بازی‌سازی TGEA استفاده کرده و در بهمن ماه سال 1389 برای رایانه‌های شخصی منتشر شد. بازی میر مهنا در گیمزکام سال 2011 نیز حضور داشت. شاید با دیدن تریلر حس کنید که بازی بسیار ابتدایی و ضعیفی است، اما باید به این نکته توجه داشت که میر مهنا اولین بازی ایرانی مخصوص PC در سبک شوتر اول شخص است.

داستان بازی براساس زندگینامه میر مهنا مبارز ایرانی دوره کریم خان زند شکل گرفته است؛ دوره‌ای که با استعمار هلند و انگلیس و سلطه کمپانی هند شرقی بر جزایر جنوبی ایران و خصوصاً جزیره خارگ (خارک) همراه بوده است. کتاب چند جلدی «بر جاده‌های آبی سرخ» اثر زنده یاد نادر ابراهیمی که داستان زندگی و مبارزات این شخصیت را در قالب داستانی مرور می‌کند، منبع اصلی نگارش داستان این بازی است. پیشرفت‌های اساسی در صنعت گیم داخلی پس از عرضه این بازی تفنگی ایرانی برای کامپیوتر رخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *