امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-01
اشتراک گذاری:

معرفی بازی ایرانی خاله قزی

بازی خاله قزی

اینطور که مشخص است، برخی از بازی‌سازان ایرانی، مسیر درست و مشخصی را برای ارائه‌ی محصولات خود در نظر گرفته‌اند که بتوانند در آن مسیر، آثاری شاخص و دلچسب معرفی کنند. یکی از این بازی‌سازان، تیم آنو و بازی خاله قزی است.

مهم‌ترین و تو چشم‌ترین مشخصه‌ی بازی خاله قزی، طراحی هنری آن است. طرح‌های هنری بازی توسط تیمی چهارنفره به کارگردانی محسن عسگری، یکی از اعضای استودیو ساخته و پرداخته شده است. تیم هنری بازی برای اینکه بتواند ذهنیت خوبی نسبت به اجرای طراح‌‌ها داشته باشد، سفری به شمال کشور و مناطق روستایی داشته تا براساس معماری، طبیعت و هنری که در طبیعت سرسبز شمال ایران جریان دارد، طرح‌های خود را برای بازی خاله قزی پیاده سازی کند. البته، یکی از حسن‌های خاله قزی، ادغام المان‌های فانتزی با ویژگی‌های واقعی است. نوع پوشش، رفتارها و حتی طبیعتی که در بازی خاله‌ قزی شاهدش هستیم، برای ما ایرانی‌ها کاملا آشنا است و رنگ و بوی بومی بودن می‌دهد. با این حال، این المان‌ها به صورت هوشمندانه‌ای با ویژگی‌های فانتزی مانند خانه‌ها و باغ‌های معلق، سفر با قاصدک و دیگر چیزهای تخیلی، تلفیق شده‌اند و در کل، محیط جالب و صد البته جذابی رو پدید آورده‌ است.

خاله قزی روند داستانی کلیشه‌ای دارد که البته این کلیشه، در صورتی که مکانیک‌های گیم‌پلی که اصلی‌ترین ویژگی بازی هستند، درست کار کنند، می‌تواند به کل نادیده گرفته شوند. با این حال، استودیو آنو سعی دارد تا با بسترسازی خوب و مستحکم، شخصیت قدیمی قصه‌های ما را تبدیل به قهرمانی امروزی کند.خاله قزی شخصیتی شناخته شده اما رو به فراموشی است که می‌تواند باز در دل مردم جای باز کند

بازی خاله قزی با استفاده از موتور یونیتی ساخته شده که می‌شود گفت بهترین ابزارهای ممکن را برای بازی‌سازان مستقل در اختیار دارد. خاله قزی بیشتر از اینکه از نظر فنی درخشان باشد، برگ برنده را در دستان بخش هنری خود دارد که به تنهایی می‌تواند موفقیت بازی را تضمین کنند. ابتدای این مقاله به این موضوع اشاره کردم که بازی‌سازان ایرانی راه و چاه خود را تقریبا پیدا کرده‌اند و این راه و چاه مطمئنا رشد و ارائه‌ی هنر است. با توجه به اینکه ساخت بازی‌هایی با گرافیک و جلوه‌های بصری خیره‌کننده، نیازمند میلیون‌ها دلار سرمایه است، بازی‌سازان ایرانی باید از راه‌های دیگر خود را به مخاطب‌های خودشان معرفی کنند و این معرفی زمانی خوب جواب می‌دهد که بازی‌سازان ما بتوانند از نظر هنری و ارائه‌ی گیم‌پلی چفت و بست دار و خلاقانه‌، سطح بالایی داشته باشند. شاید خاله قزی استودیو آنو یکی از محصولاتی باشد که بتواند ثابت کند همه چیز یک بازی ویدیویی ‌می‌تواند به خلاقیت، نوآوری و هنر خلاصه شود.

هنوز تاریخ انتشار دقیقی از سوی استودیو آنو برای بازی خاله قزی اعلام نشده و اولین پلتفرمی که خاله قزی پیر در آن حضور پیدا می‌کند، رایانه‌های شخصی خواهد بود. آنو ظاهرا برنامه‌هایی هم برای نسخه موبایلی در نظر دارد اما هنوز این موضوع تایید شده نیست. اما به نظر من، این بازی به خوبی می‌تواند در پلتفرم‌های اندروید و iOS مخاطب پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *