امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-09
اشتراک گذاری:

مردم باید به سلاح سواد رسانه مجهز شوند.

پژوهشگر فضای مجازی هرچه آگاهی‌های مردم را درخصوص مسائل مورد نظر دشمن بالا ببریم و آن‌ها را به سلاح سواد رسانه مجهز کنیم، راحت تر می‌توان دوقطبی‌ها را تشخیص داد.

سیدعلیرضا آل داود در بخش “ایستگاه 1400” در برنامه زنده “رویداد” با اشاره به اینکه کاربران و رسانه‌های معاند سوء استفاده بسیاری از فایل صوتی محرمانه کردند و دست به دوقطبی سازی زدند، افزود: این مسئله فرصتی را در اختیار اپوزیسیون داخلی و خارجی قرار داده است تا دوقطبی را به رقابت یک جریان با نظام تبدیل کنند.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه فایل صوتی منتشر شده بر افکار عمومی تاثیر داشته است، افزود: عمده مردم و کاربران کشور نسبت به دو قطبی ساخته شده نارضایتی دارند و حامیان مردم در کشور هشتگ‌هایی را در دفاع از سردار سلیمانی و نظام منتشر کرده‌اند.

آل داود ادامه داد: جریانی که این فاصل را منتشر کرده قطعا سازمان یافته و با برنامه ریزی قبلی بوده است و اینکه فایل صوتی از رسانه‌ای ضد انقلاب سر در می‌آورد نشان می‌دهد که برنامه‌ای مدون از سوی ضد انقلاب و اپوزیسیون داخلی طرح ریزی شده است.

وی خاطرنشان ساخت: این دوقطبی سازی پیشتر نیز به راه افتاد که اگر به سمت حوزه‌های مردمی پیش رود، دوقطبی معیشت خدمت را هدف قرار می‌دهد که به نفع مردم عادی ماست ولی اگر دوقطبی معیشت امنیت یا برجام جنگ را به راه اندازد، تاثیرات منفی بر روی افکار عمومی ما برجای می‌گذارد.

آل داود بدترین نوع دو قطبی را همانی دانست که رهبر بدان اشاره می‌کنند و خاطرنشان ساخت: متاسفانه فضای مجازی رها در کشور از سوی ضد انقلاب و منافقین مورد جولان قرار می‌گیرد و بدون هیچ مشکلی اخبار جعلی را تولید می‌کنند و نیز هر آنچه می‌خواهند در جهت منافع خود انتشار می‌دهند.

وی با اعلام ینکه آنچه از سوی معاندین تولید می‌شود تماما بر ضد مردم ایران است، افزود: متاسفانه فرصتی بدست بدخواهان نظام داده می‌شود که انواع دو قطبی سازی‌ها را داشته باشند؛ خاصه در پیام رسان کلاب هاوس که به دو قطبی سازی‌ها دامن می‌زند.

آل داود به رادیو گفت‌وگو گفت: این پیام رسان امنیت روانی و اجتماعی ما را هدف قرار می‌دهد و اگر مسئولان ورود به این شکبه اجتماعی را محدود نکنند، امنیت ملی را در سطح منطقه و جهان به خطر می‌اندازد.

این کارشناس رسانه اضافه کرد: هرچه آگاهی‌های مردم را درخصوص مسائل مورد نظر دشمن بالا ببریم و آن‌ها را به سلاح سواد رسانه مجهز کنیم، راحت‌تر می‌توان دوقطبی‌ها را تشخیص داد و در دام طراحان آن نیفتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *