امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-18
اشتراک گذاری:

مجموعه عکس نوشت با موضوع حجاب استایل‌ها

کسی که حجاب رعایت میکند نسبت به دوقشر شفقت نشان می دهد،اول نسبت به دخترهای دیگر،که آنها را به چالش نمیکشد وآنها را به رقابت های بی ارزش نمیکشاند.خانمی که اهل رحم وشفقت است وکوچکترین حیا ونجابتی درونش وجود دارد میبیند نزدیک شدن اش به یک خانواده باعث می شود مرد آن خانواده نسبت به خانمش دلسردمیشود زود خودش را جمع میکند.اصلا دین هم اگر در میان نباشد متین تر رفتار میکند.دومین گروهی که مورد شفقت قرار میدهد مردان است که ذهنشان را درگیر نمیکند.
(حجت الاسلام پناهیان)

همزمان با دوره ای که دغدغه لباس مناسب برای قشر محجبه افزایش یافت ،با پدیده ای به نام “حجاب استایل”مواجه شدیم. گروهی که هدف آن ها ترویج و تبلیغ حجاب و سبک زندگی اسلامی بود، اما حالا آن روی سکه حجاب استایل ها چیز دیگری را نشان می دهد.

سبک زندگی حجاب استایل شباهتی با فرهنگ ایرانی_اسلامی ندارد در واقع حجاب استایل ،کلمه ای با تعبیری وارونه و در جهت منافع شخصی است.باید گفت حجابی که همراه با “خود نمایی”باشد، نقطه مقابل حجاب شرعی است .

بلاگرها با نشان دادن جذابیت های زیاد کاربر را مجذوب کرده و او خواسته یا ناخواسته وادر به همزاد پنداری و همانند سازی می شود . کاربر برای یافتن جایگاه خود شروع به تقلید از نوع “پوشش”،”آرایش”،”تغذیه”و… می کند.همه این عوامل به تدریج باعث تغییر ذائقه و سبک زندگی دنبال کننده ها می شود.

حجاب استایل ها حجاب را به “مد اسلامی ” و شکل یک صنعت و برند در آوردند تا برای مخاطب “مدل سازی” کنند. آن ها برای جذب مخاطب از هر روشی اما با پوشش دین و حجاب استفاده می کنند.

اصل کار بلاگرها برا “جذاب دیده شدن” است. هر چقدر بیشتر دیده شوند، موفق خواهند بود . اساس حجاب اما بر پوشاندن زیبایب ها و جذابیت هاست . بلاگر حجاب یک تناقض است که تنها با تغییر مفهوم بنیادین حجاب دست یافتی است.

حجاب استایل‌ها «مروج حجاب» نیستند، «مانکن لباس» هستند و با قرارگیری در رده محجبه‌ها، سطح توقعات پوشش یک خانم را به راحتی تغییر داده و هر روز یک نسخه جدید برای جامعه می‌پیچند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *