امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

برگزاری جشنواره سواد رسانه ای

سازمان فضای مجازی بسیج در نظر دارد اقدام به برگزاری جشنواره سواد رسانه ای در راستای جهاد تبیین سواد رسانه ای نماید. هدف از برگزاری این جشنواره آمایش پتانسیل ها و توانایی ها سواد رسانه ای فعالان فضای مجازی بسیج در سطح کشور است.

موعد تحویل آثار: مهلت به پایان رسیده است.

رویداد کشوری: آبان ماه 1401

محورهای ارائه آثار

  1. تربیت رسانه‌ای(آموزش (آگاه سازی و انتقال اطلاعات) و پرورش (نظارت و مراقب، انجام یا ترک رفتار و شناخت آسیب ها)
  2. فناوری های نوین ارتباطی(وسایل ارتباط جمعی، شبکه های اجتماعی و پخش محتوا، انفورماتیک و ارتباطات دور )
  3. جریان شناسی رسانه( شناخت عقبه فکری رسانه ها و ترفند های رسانه ای و موضوعاتی همچون رسانه ابزاری برای استعمار، سلطه بررسانه ها، تسلط صهیونیسم بر رسانه های غرب، مالکان رسانه های غربی و عربی و …)
  4. رسانه شناسی(انواع رسانه ها و کارکردهای سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،فرهنگی،دینی و آموزشی)
  5. شبکه ملی اطلاعات (زیر ساخت های ارتباطی و نرم افزاری، اینترنت ملی )
  6. اقتصاد رسانه‌ای (سیاست ها و رویه های اقتصادی شرکت های رسانه ای ،اصول بنیادین عرضه و تقاضا در بازار رسانه ای ،تمرکز مالکیت رسانه ها ،چالش های اقتصاد رسانه در بستر دیجیتال ،روش های متفاوت اعمال قدرت اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی از طریق رسانه ها،قرار دادها و حقوق مالکیت پخش رادیو تلویزیونی ،حاکمیت بر رسانه ها در عصر جهانی سازی ،دستبردهای رسانه ای (مالکیت معنوی)،تفکر مفصل درباره آینده رسانه های عام المنفعه)
  7. اشتغال رسانه ای (در آمد زایی و ارتقاء سطح زندگی مردم از طریق رسانه ها )
  8. کار آفرینی رسانه ای (کسب و کارهای رسانه ای)

قالب های ارائه آثار

  1. سخنرانی (TED)

حداقل 5و حداکثر 8دقیقه- میکس نشده باشد – افکت و تدوین نداشته باشد. سخنرانی ها ویرایش شوند .چند جمله ی اول سخنران در شروع صحبت و ا،آها و اوهوم… حذف گردد ولی محتوای صحبت دست نخورد. ویدئوها می توانند زیرنویس داشته باشند.

  • موشن گرافیک

موشن گرافیک ترکیب دو واژه (موشن)و (گرافیک) و گرافیکی است که دارای حرکت است و برای انتقال پیام از قابلیت های هر دو استفاده می شود .عموما در آن ها از تصاویر واقعی استفاده نمی شود و برای طراحی گرافیک آن از نرم افزار های طراحی گرافیک همچون فتوشاپ و ایلاستریتور بهره می گیرند

  • اینفوگرافی

منظور بیان اطلاعات ،داده ها یا مفاهیم پیچیده مربوط به یک دانش خاص به شیوه ی دیداری یا تصویری است . اصل فایل با کیفیت بایستی ارسال گردد

  • کتاب

کتاب بایستی قبلا در جایی ارائه نشده باشد و از تولیدات 6 ماه اخیر نویسندگان و با رعایت شیوه نامه های نوشتاری استاندارد کتاب نویسی( حجم مناسب،منابع معتبر،رعایت شیوه نامه های نگارشی و ویرایشی صحیح )نگارش یافته باشد

  • پوستر

پوسترها بایستی خلاقانه ،خوانا و دارای اجرای درست باشد

ابعاد استاندارد پوستر های چاپی:

35در 50سانتی متر- 50در 70سانتی متر- 70در 100سانتی متر

نحوه ارسال آثار

مهلت شرکت در جشنواره به پایان رسیده است.

در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با دبیر نسرا شهرستانتان ارتباط بگیرید یا به آیدی https://t.me/Mazand_Gamedeveloper پیام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *