امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-16
اشتراک گذاری:

بایدن باید غرور خود را ببلعد

تحولات به وجود آمده پس از جنگ اکراین شرایطی را به ایالات متحده تحمیل نموده است که برای رهایی از آن پیرمرد هفتادساله کاخ سفید حالا ناچار شده است تا در خاورمیانه دوره بیفتند تا مزیت استراتژیکی رو به افول امریکا را احیاء نماید.
? بایدن اکنون به‌شدت درگیر این چالش است که چگونه اسب اقتصاد ۱.۷ تریلیون دلاری روسیه را بدون آسیب رساندن به اقتصاد اروپا و آمریکا از پای درآورد. بایدن می‌داند که تلاش بیش از دو دهه‌ای ایالات متحده برای ادغام روسیه در اقتصاد جهانی با این ایده که اشتراک منافع اقتصادی با روسیه می‌تواند کرملین را مجبور به مماشات کند با شکست مواجه شده است.
?بایدن بیش از گذشته درگیر چالش با ایران است. چالش بزرگ این است که چگونه #سپاه پاسداران را در لیست تروریسم نگه دارد بدون آنکه سربازانش در منطقه آسیب ببینند، #برجام را فریز کند و دیپلمات‌های ایرانی را سر بدواند بدون آنکه برنامه هسته‌ای این کشور از کنترل خارج شود، فروش نفت ایران را محدود کند. او می‌گوید می‌خواهد از نفوذ ایران در غرب آسیا بکاهد و در این راه از زور به‌عنوان آخرین راه‌حل برای دور نگه‌داشتن ایران از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد.
?رفتار متناقض بایدن در سفر خود به غرب آسیا نشان داد او از قبل می‌دانست که پای در میدان مین گذاشته است. میدانی که هرگونه اشتباه سر او را یک گام به فرورفتن در باتلاق غرب آسیا نزدیک‌تر خواهد چراکه نه توافق ابراهیم و اعتمادبه‌نفس کاذب رژیم‌صهیونیستی می‌تواند ایران را کنترل کند و نه شرایط عربستان به‌گونه‌ای است که خلأ انرژی را برای او جبران کند. به نظر می‌رسد او اکنون چاره‌ای ندارد جز اینکه غرور آمریکایی خود را ببلعد و واقعیت قدرت را بپذیرد.


✍️حسین حسینی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *