امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-07
اشتراک گذاری:

بانوی کارآفرین مازندرانی با همتی مثال زدنی

بانوی مازندرانی با همت و پشتکار توانست ۳ کار مردانه را با موفقیت انجام دهد.

وقتی صحبت از کارآفرینی باشد، سن و سال و زن و مرد بودن اهمیت پیدا نمی‌ کند، این را می توان از زندگی صغری ابراهیمی بانوی جوان مازندرانی مشاهده کرد.

خانم ابراهیمی هر روز صبح برای پخت نان به نانوایی می‌ رود و خمیر نان‌ ها را حاضر می‌ کند.

این بانوی کارآفرین کار در نانوایی را از سال ۸۴ در یک واحد کوچک شروع کرد و توانسته یک مجتمع تولیدی نان راه اندازی کند، مجتمعی که چند نوع نان را به مردم عرضه می‌ کند.

این بانوی مازندرانی می گوید: ۱۴ سال است که این نانوایی را در ساری کردم و در ابتدا کارم به این وسعت نبود.

وی افزود: در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰ قرص نان بربری و هزار قرص نان سنگک روزانه در این نانوایی پخته می‌شود.

خانم ابراهیمی گفت: نان های پخته شده علاوه بر فروش به مردم عادی، به بیمارستان ها و برخی ادارات هم ارسال می‌ شود.

برکت زندگی ۷ نفر از برکت فروش نان ها

یکی از نانواهای جوان این نانوایی گفت: ۷ نفر در این نانوایی کار می‌کنیم و شکر خدا درآمدمان هم خوب و قابل قبول است.

وی افزود: رفتار و پشتکار این بانوی کارآفرین به ما انگیزه مضاعف برای کار کردن می‌ دهد و سعی می‌ کند از نانواهای جوان که شغلی ندارند، آن ها را در نانوایی مشغول به کار کند.

مزرعه پرورش ماهی مقصد بعدی این بانوی کارآفرین

خانم ابراهیمی پس از پخت دو فر نان کار را به دست کارگرانش می‌ سپارد و راهی مزرعه پرورش ماهی واقع در روستای آبکسر ساری می‌ شود.

همسرش هم در این مرکز پرورش ماهی کار می‌ کند.

آقای سومندر همسر این بانوی کارآفرین  گفت:  تلاش و پشتکار همسرم سبب شد تا من بیشتر به پرورش ماهی علاقه مند شوم و توانستیم با همکاری هم یک نوع محصول خوب به مردم عرضه کنیم.

خانم ابراهیمی هم از تلاش همسرش که دوشادوش وی در اینجا کار می‌ کند، قدردانی کرد و گفت: همه موفقیت های کاری من به پشتوانه همسرم است و هر چه دارم مدیون او هستم.

این بانوی کارآفرین مازندرانی افزود: این مزرعه پرورش ماهی از ۷ سال گذشته در ابتدا به صورت آزمایشی در یک استخر کوچک راه اندازی شد.

وی گفت: پس از به نتیجه رسیدن تلاش هایمان و برداشت ماهی های با کیفیت، تصمیم به گسترش کار در استخرهای بزرگ تر کردیم و اکنون هم در کارمان موفق هستیم.

خانم ابراهیمی افزود: سالانه ۵۰ تن ماهی قزل آلا با بهترین کیفیت در این مزرعه تولید می‌ شود.

خانم ابراهیمی تنها بانوی فروشنده ماهی در بازار ماهی فروشان ساری

ماهی ها پس از برداشت به بازار ماهی فروشان ساری ارسال می‌ شوند، بازار ماهی فروشان ساری حدود ۲۰ غرفه دارد که خانم ابراهیمی تنها بانویی است که در این محیط مردانه غرفه دارد و ماهی هایش را در این بازار به فروش می‌ رساند.

یکی از خریداران ماهی در بازار ماهی فروشان ساری ، گفت: کار کردن این خانم به عنوان تنها بانوی فروشنده این بازار برایم جالب بود و به دلیل کیفیت بالای ماهی و قیمت مناسب آن، پس از چند بار خرید کردن مشتری این فروشگاه شدم.

خانم ابراهیمی این بانوی کارآفرین ، می‌گوید: ۹ نفر به صورت دو شیفت در اینجا مشغول به کار هستند و در مجموع ۲۲ نفر در سه مجموعه تولیدی ما مشغول به کار هستند.

تلاش برای ایجاد اشتغال

وی افزود: هدف ما از این همه تلاش ایجاد اشتغال است و اینکه بتوانیم علاوه بر تولید محصول با کیفیت، روزی چند خانواده را هم تامین کنیم.

خانم ابراهیمی گفت: برای گرفتن مجوز پرورش ماهی باید از همه ادرات و بخش ها امضا می‌ گرفتم و چند سالی از وقتم بابت این مسئله تلف شد.

این بانوی کارآفرین افزود: شاید خیلی ها در میانه راه این نامه نگاری ها خسته شوند و واقعا راه دشواری است.

خانم ابراهیمی از مسئولان خواست برای دریافت مجوزها سد راه تولیدکنندگان نشوند.

این بانوی مازندرانی مردانه پای رونق تولید خود ایستاده است و مانند وی ۴۰۰ بانوی دیگر هم در مازندران چرخ اقتصاد خانواده خود را می‌ چرخانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *