امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-05
اشتراک گذاری:

آموزش مهارت‌های تخصصی به سربازان برای ایجاد اشتغال پایدار

به گزارش بلاغ، با توجه به اهمیت موضوع و اهداف قرارگاه مهارت آموزی سربازان که کارآمدسازی و توانمندسازی نسل جوان برای فراگیری یک حرفه ی موثر و همچنین کمک به تولید و خودکفایی را دنبال می کند که با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مطلوب بی شک همراه سازی و همکاری همه ظرفیت ها را برای  تحقق مطالب یادشده از جمله کمک به رفع دغدغه مندی های اشتغال جوانان را نیز به دنبال خواهد داشت.

در همین راستا سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا از کلاس های آموزشی دوره های مهارت آموزی سربازان سپاه استان که با هدف ایجاد توانمندی ها و مهارت های کارآفرینی و اشتغالزایی کارآمد و پایدار به صورت عملی و با بهره گیری از اساتید مجرب و توانمند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مجتمع باقرالعلوم این نهاد در حال برگزاری است بازدید کرد.

در این بازدید که مهاجر معاون اجرایی و مسئول قرارگاه مهارت آموزی سربازان سپاه کربلا نیز حضور داشت، فرمانده سپاه کربلا ضمن نظارت میدانی از کلاس های آموزشی در گفت و گو با مربیان و سربازان حاضر در این دورهای کارآفرینی در جریان آخرین وضعیت و سطح کیفی این دوره ها هم قرار گرفت.

سردار مسلمی در حاشیه این بازدید با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر کسب مهارت سربازان، گفت: یکی از کار‌های ارزشمند سپاه کربلا برنامه ریزی کسب مهارت و برگزاری دوره‌های آموزش برای سربازان است.

فرمانده سپاه کربلا افزود: سربازان وظیفه در مجموعه کلاس‌هایی با  ۴۵ رشته تخصصی برای کسب مهارت لازم در حوزه‌های فنی مهندسی سپاه و هم یادگیری حرفه برای آینده و خود، شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مجموع ۶ اداره کل در مهارت آموزی سربازان و برگزاری کلاس‌های آموزشی نقش دارند، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا برای سرمایه‌های اجتماعی نظام فضای کسب و کاری را فراهم کنیم که پس از اوقات فراغت از دوران سربازی با بهره گیری از وام‌های کم بهره بتوانند برای خود اشتغال ایجاد کنند.

فرمانده سپاه کربلا تامین اشتغال پایدار را هدف برگزاری دوره‌های کسب مهارت برای سربازان دانست و گفت: با توجه به نسل جوانی که در اختیار مجموعه سپاه است و همچنین ظرفیتی که در این سال‌ها برای سربازان فراهم می‌شود، می‌توانند برای ایجاد یک شغل پایدار مهارت تخصصی کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *