امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-29
اشتراک گذاری:

آزادسازی ۵۰۰ میلیارد ریالی اراضی کشاورزی از چنگ زمین خواران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی تغییر کاربری غیر قانونی و انجام ساخت و ساز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی در بخش مرزن آباد شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

او افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی، با همکاری نمایندگان جهاد کشاورزی آن شهرستان زمین‌های مورد نظر را شناسایی و در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و ساختمان‌های احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

سردار میرزایی گفت: در این عملیات ۴۰ هزار متر از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رهاسازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ارزش زمین‌های رها سازی شده از چنگ زمین خواران را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط ۳۲ پرونده قضائی تشکیل و در اختیار مرجع قضائی گرفت.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *