متنا
نسرا
درباره ما
امین، امانتدار وقت شما...
1404-02-08
صفحه اصلی
تازه های امین
موضوعات
اخبار و تحلیل
اخبار برگزیده
تحلیل اخبار
پایشنامه
قرآن
تلاوت
مقالات قرآنی
مشاهیر قرآنی
لطایف قرآنی
قصه های قرآنی
آموزش قرآن
اخبار قرآنی
بازی
دانلود بازی
معرفی بازی
اخبار بازی
نقد و بررسی بازی
سلامت
کرونا
مراکز درمانی استان مازندران
تغذیه
مقالات سلامت
آموزش کمکهای اولیه
بیماریهای شایع تابستان
کسب و کار
اخبار کسب و کار
تحلیل بازار کسب و کار
مقالات کسب و کار
معرفی کارآفرینان برتر
مصاحبه با کارآفرینان مازندران
آشنایی با مشاغل خانگی پر درآمد
طنز و سرگرمی
اشعار طنز
طنز سیاسی
ترفند
کلیپ طنز و سرگرمی
طنز جبهه
لطایف قرآنی
سبک زندگی
مقالات سبک زندگی
تربیت فرزند
طب سنتی
زندگی اسلامی
کودک و نوجوان
ترانه کودکانه
شعر کودک
داستان
کارتون
کاردستی و خلاقیت
هیأت مجازی
اخبار و اطلاعیه ها
آموزش مداحی
سخنرانی
پاسخ به شبهات دینی
نگارخانه
مداحی
مناسبت ها
حکمت های نهج البلاغه
کلیپ مذهبی
وقایع نگاری
اشعار آئینی
ایثار و شهادت
روایت عشق
اردیبهشت مقاومت
مکتب سلیمانی
وصایای شهدا
کتاب شهدا
دل نوشته
راهیان نور مجازی
کلیپ شهدا
مهارت آموزی
نجابت علوی
اپلیکیشن امین
رویداد تولید محتوا
صفحه اصلی
تازه های امین
موضوعات
اخبار و تحلیل
اخبار برگزیده
تحلیل اخبار
پایشنامه
قرآن
تلاوت
مقالات قرآنی
مشاهیر قرآنی
لطایف قرآنی
قصه های قرآنی
آموزش قرآن
اخبار قرآنی
بازی
دانلود بازی
معرفی بازی
اخبار بازی
نقد و بررسی بازی
سلامت
کرونا
مراکز درمانی استان مازندران
تغذیه
مقالات سلامت
آموزش کمکهای اولیه
بیماریهای شایع تابستان
کسب و کار
اخبار کسب و کار
تحلیل بازار کسب و کار
مقالات کسب و کار
معرفی کارآفرینان برتر
مصاحبه با کارآفرینان مازندران
آشنایی با مشاغل خانگی پر درآمد
طنز و سرگرمی
اشعار طنز
طنز سیاسی
ترفند
کلیپ طنز و سرگرمی
طنز جبهه
لطایف قرآنی
سبک زندگی
مقالات سبک زندگی
تربیت فرزند
طب سنتی
زندگی اسلامی
کودک و نوجوان
ترانه کودکانه
شعر کودک
داستان
کارتون
کاردستی و خلاقیت
هیأت مجازی
اخبار و اطلاعیه ها
آموزش مداحی
سخنرانی
پاسخ به شبهات دینی
نگارخانه
مداحی
مناسبت ها
حکمت های نهج البلاغه
کلیپ مذهبی
وقایع نگاری
اشعار آئینی
ایثار و شهادت
روایت عشق
اردیبهشت مقاومت
مکتب سلیمانی
وصایای شهدا
کتاب شهدا
دل نوشته
راهیان نور مجازی
کلیپ شهدا
مهارت آموزی
نجابت علوی
اپلیکیشن امین
رویداد تولید محتوا
آزمون کارگاه آموزشی سواد رسانه
زمان پاسخ دهی به سوالات آزمون به پایان رسید!
تکمیل مشخصات
لطفا موارد خواسته شده را با دقت وارد نمایید چرا که برای صدور گواهی نامه از این اطلاعات استفاده خواهد شد
نام و نام خانوادگی
*
نام پدر
*
کد ملی
*
شماره همراه
*
نوع عضویت
خانواده
بسیجی
آزاد
نام ارگان، نهاد یا رده
*
نام شهر
*
گلوگاه
بهشهر
نکا
میاندرود
ساری
قائمشهر
سوادکوه
سوادکوه شمالی
جویبار
سیمرغ
بابلسر
بابل
آمل
فریدونکنار
محمودآباد
نور
نوشهر
چالوس
عباس آباد
کلاردشت
تنکابن
رامسر
سوالات آزمون
کدام گزینه زیر برای تعریف «سواد رسانه» مناسبتر است؟
سواد رسانه عبارت است از شناخت تأثیر پیام ها بر افکار
سواد رسانه عبارت است از مهارت ها و بصیرت های لازم در برخورد عاقلانه با تبلیغات رسانه ها
سواد رسانه عبارت است از شناخت انواع رسانهها و انواع تولیدات آنها
سواد رسانه عبارت است از توانایی در درک و تحلیل پیام های رسانه ای و همچنین آشنایی با اصول و آداب مصرف رسانه
کدام یک از موارد زیر صحیح نیست؟
به روش هایی که مخاطب را تشویق به تغییر رفتار، نگرش، باور، روش یا دیدگاه می کند، اقناع می گویند.
تفکر انتقادی، تفکری است که هدف آن ارزیابی، تحلیل سازنده و درک بهتر از یک پیام رسانه ای است.
تفکر انتقادی به دنبال این است که مخاطب فعال را به مخاطب منفعل تبدیل کند.
مخاطب منفعل چشم و گوش بسته هر پیامی را قبول می کند
فردی از دستاوردهای نظام خشنود نیست برای مثال از اینکه نظام به تکنولوژی ساخت و پرتاب ماهواره دست پیدا کرده احساس غرور و افتخار نمی کند. با توجه به مطالب بیان شده در کارگاه آموزشی چنین فردی بیشتر گمان می رود در چه جنگی مغلوب دشمن شده باشد؟
جنگ روانی
جنگ اقتصادی
جنگ فرهنگی
جنگ شناختی
کدامیک از موارد زیر جزو عوامل ساختاری بی تقوایی درفضای مجازی نمی باشد؟
کنترل شدن
گمنامی
حس مجازی بودن
خلوت
چرا ما باید سواد رسانه بیاموزیم؟
ما خواسته یا ناخواسته روزانه در معرض انبوهی از پیام های رسانه ای هستیم و فرستندگان پیامهای رسانه ای لزوما دلسوز ما نیستند. برای اینکه به راحتی تحت تاثیر پیامهای رسانه ای قرار نگیریم نیاز داریم سواد رسانه ای داشته باشیم.
ما به شدت تحت محاصره تبلیغاتی دشمن قرار داریم. دشمن با جنگ روانی سعی دارد در پیامهای رسانه ای که به ما می رسد تحریف ایجاد کند برای اینکه مغلوب دشمن نشویم نیاز داریم سواد رسانه ای داشته باشیم.
سواد رسانه ای ما را ملزم میکند در زمینه بحث رسانه و فضای مجازی یک مخاطب منفعل باشیم نه یک مخاطب فعال.
مورد 1 و 2
کدام یک از موارد زیر صحیح نیست؟
در جنگ شناختی، دشمن سعی می کند تا شناخت گیرنده را مختل کند.
در جنگ روانی، دشمن در پیام رسانه ای تغییراتی میدهد تا گیرنده ادراک درستی نداشته باشد.
در جنگ شناختی، دشمن در پیام رسانه ای مغالطاتی بکار میگیرد تا گیرنده فهم درستی از پیام رسانه ای نداشته باشد.
در جنگ شناختی دشمن کاری با فرستنده و پیام رسانه ای ندارد و به دنبال تحریف در پیام رسانه ای نیست
در تبلیغ روغن "طبیعت"، بازیگر زن به شوهرش می گوید روغن غیر تراریخته طبیعت بردار . در این تبلیغ از چه تکنیک اقناعی استفاده شده است؟
گواهی دادن
مقایسه
تکرار
همراهی با جماعت
گام اول در دست یابی به تفکر انتقادی کدام مورد است؟
تجزیه و تحلیل
آشنایی با فنون اقناعی
پرسشگری
مشاهده صحیح و بدون قضاوت اولیه
در تبلیغ پنیر صباح، مخاطب همراه با مشاهده تصویر پنیر، تصاویر گوجه و خیار تازه، عسل و سبزی را نیز مشاهده می کند و همچنین در آخر تبلیغ صدای گاو را نیز می شنود. در این تبلیغ از چه تکنینک اقناعی استفاده شده است؟
اغراق
مقایسه
تداعی
تطمیع
کدامیک از نکات زیر در برنامه ریزی در مدیریت زمان درست نیست؟
از ابزار تشویق و تنبیه استفاده کنیم مخصوصا تشویق
بهتر است برنامه ریزی روزانه روی کاغذ نوشته شود و یا در سیستم تایپ و سپس چاپ شود (مخصوصا در مورد برنامه ریزی برای فرزندان)
سعی کنیم بین نقشهای خانوادگی و نقشهای حرفهای خودمان تعادل ایجاد کنیم. برای مثال نباید آنقدر به “درس خواندن” توجه کنیم که از رشد شخصی و زندگی خانوادگی خودمان کاملا غافل شویم.
بهتر است برای برنامه ها زمان دقیق تعیین شود و اگر نتوانستیم در آن زمان آن برنامه را انجام دهیم کلا آن را کنار بگذاریم
به پیامی که از فرستنده به گیرنده منتقل می شود چه می گویند؟
پیام کلامی
پیام غیرکلامی
پیام ارتباطی
پیام رسانه ای
در فیلم موهن عنکبوت مقدس از کدام اصول مکتب روانشناسی گشتالت استفاده شده است؟
اصل مجاورت و اصل تقدیر مشترک
اصل تقدیر مشترک و اصل موازات
اصل تقدیر مشترک و اصل شکل و زمینه
اصل پیوستگی و اصل منطقه مشترک
کدامیک از موارد زیر در مورد رسانه های اجتماعی صحیح می باشد؟
عموما از بستر اینترنت استفاده می کنند.
تعاملی (دو طرفه) هستند
همه موارد
انواع پیامرسانها و شبکه های اجتماعی در این دسته از رسانه ها قرار می گیرند
کدامیک از موارد زیر در مورد تقوا در فضای مجازی صحیح نیست؟
شیطان شناسی به معنای شناخت راههای به دام انداختن انسانها توسط شیطان ارتباطی با تقوای اکتسابی ندارد.
یکی از راههای بدست آوری تقوای اکتسابی عبادت می باشد
در فضای مجازی تقوا از نوع تقوای فطری کافی نیست و نیاز به تقوای اکتسابی نیز می باشد.
تقوا در فضای مجازی یعنی انسان هر چیزی را نبیند ، هرچیزی را گوش نکند، هر چیزی را نخواند، هر چیزی را منتشر نکند.
اصول و آداب مصرف رسانه یعنی:
استفاده از رسانه و فضای مجازی باید محدود باشد به زمان، مکان و نیاز
استفاده از رسانه و فضای مجازی باید مشروط باشد به رعایت اولویت بندی وظایف
استفاده از رسانه و فضای مجازی باید مشروط باشد به رعایت حدود الهی (تقوای مجازی)
همه موارد
کدامیک از موارد زیر جزو تکنیکهای اقناعی نیست؟
مغالطه
تطمیع
ترس
تداعی
با توجه به تعریف رسانه کدامیک از موارد زیر رسانه نیست؟
پیامک
کتاب
رادیو
بیلبورد تبلیغاتی