حالا که میلیونها سایت و کانال و گروه و… بر زمین و زمان میبارد، همه نیاز دارند به اینکه در برابر چنین فضایی، چتری بر سر بگیرند.
همه نیاز دارند به اینکه در انتخابهایشان بیشتر دقت کنند، درست مانند آنچه مردم در مورد تغذیهی خودشان عمل میکنند. چون مردم اکنون باسوادتر شدهاند، مراقب هستند که در غذایی که مصرف میکنند چقدر کلسترول، ویتامین و یا مواد دیگر باید باشد؛
در فضای رسانهای هم باید دانست چه مقدار باید در معرض رسانههای مختلف اعم از دیداری، شنیداری و نوشتاری بود و چه چیزهایی را از آنها برداشت. این چتر دانشی و بینشی را «سواد رسانهای» مینامیم.
نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی، با استفاده از ظرفیت مردمی در تلاش است سواد رسانهای عموم مردم را ارتقاء بخشد. این نهضت با عضویت اساتید و دانشپژوهان دانشگاهی و حوزوی دارای سابقه تدریس و یا توانمند در عرصه تبلیغ و ترویج گفتمان سواد رسانهای، با هدف شناسایی و سازماندهی فعالان این عرصه، پشتیبانی، ایجاد زمینه هماندیشی و همافزایی میان مدرسان و به کارگیری موثر آنان به عنوان یک مجموعه مردمنهاد تشکیل شده است.
این نهضت، از اواخر سال 97 آغاز به کار کرده و تلاش دارد با استفاده از ظرفیت مردم و بسیجیان سراسر کشور، شبکهای نخبگانی، کارا و فعال را شکل دهد. لذا به فراخور شرایط میتواند دورههای عمومی و تخصصی برای سطوح مختلف جامعه برگزار کند.
دیدگاهتان را بنویسید