امین، امانت‌دار وقت شما...1403-05-01
اشتراک گذاری:

بازی‌های موبایلی مناسب برای کودکان در ایام محرم و صفر

یکی از سوالاتی مهمی که پدر و مادرهای اهل هیئت و عزاداری در ایام عزاداری ماه‌های محرم و صفر دارند، این است که چگونه می‌توانیم کودکان را به هیئت ببریم به شکلی که هم خودمان از فضای معنوی ایجاد شده استفاده کنیم، هم حضور در جلسه برای کودکان آزاردهنده نباشد و برای استفاده دیگران از مجلس، ایجاد مزاحمت نکنند؟

یکی از راهکارهای موثر، در چنین مواقعی استفاده از بازی‌های موبایلی مناسب است. در این راستا و همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تعدادی بازی موبایلی که جزء بازی‌های تولید شده توسط استودیوهای بازی‌سازی ایرانی با مضمون محرم است، معرفی شده‌اند.

کودکان اربعین

روایتی آموزنده و کودکانه از پیاده روی اربعین

کودکان اربعین یک بازی سالم و آموزنده با موضوع سفر پیاده‌روی اربعین برای کودکان است که در قالب سرگرمی بازیکنان را با نکات آموزشی این سفر معنوی آشنا می‌کند. در این بازی کودکان با چالش‌های مختلفی مانند موکب داری، عبور از مرز، مدیریت هزینه‌ها و زیارت اماکن مقدس کربلا روبرو می‌شوند و در قالب بازی با مفاهیم دینی آشنا می‌شوند. این بازی به طور مستقیم سبب تقویت هویت دینی و ملی کودکان شده و به شکل‌گیری تصویر ذهنی آنها در مورد پیاده‌روی اربعین کمک خواهد کرد.

لینک دانلود بازی

پیر بابا

مدیریت موکب‌های عزاداری  

یک بازی مدیریتی با موضوع پذیرایی از زائران و عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) است که در آن بازیکن در نقش یک فرد نیکوکار، موکب‌های عزاداری را در شهرهای مختلف ایران اداره می‌کند و با کمک پیرمرد خیری به نام پیر بابا، نذری‌های مردم را به بهترین نحو به دست نیازمندان می‌رساند در هر شهر باتوجه‌به سنت، فرهنگ و طبع غذایی شهر موردنظر، خدمات متفاوتی ارائه می‌شود که به‌خوبی هویت ملی و بومی ایران را نمایش می‌دهد.

لینک دانلود بازی

کربلای 61

مبارزه با دشمنان امام حسین علیه السلام در کربلا

این بازی با الهام از رشادت‌های امام حسین علیه السلام و یارانش ساخته شده و شامل مراحل مختلفی است که هر کدام بخشی از واقعه کربلا را روایت می‌کنند. محافظت از خیمه‌ها در شب عاشورا، سقایی، آبرسانی به خیمه‌ها و محافظت از امام در نماز ظهر عاشورا موقعیت‌هایی هستند که عاشورای 61 بازیکنان را در آنها قرار می‌دهد تا به صورت مجازی امام حسین علیه السلام را یاری کنند.

لینک دانلود بازی

بازی پازل محرم

آشنایی با مفاهیم مرتبط با محرم و عاشورا

این بازی شامل پازل‌های کودکانه در سه سطح آسان، متوسط، و سخت است که در رابطه با محرم و سوگواری برای آن حضرت طراحی شده اند. این بازی می‌تواند تا حدودی بازیکنان را با واقعه عاشورا و مفاهیم عاشورایی و عزاداری آشنا کند. 

لینک دانلود بازی

بهشت کوچک من

آشنایی کودکان با مفاهیم مرتبط با ایام محرم

نرم‌افزاری بازی محور جهت آشنایی و مأنوس شدن کودکان با مفاهیم عاشورا، محرم، عزاداری امام حسین علیه‌السلام و… است که شامل قسمت‌های مختلف پازل، رنگ‌آمیزی و چیدمان حسینیه است. در چیدمان حسینیه فضای خالی در اختیار کودک قرار داده می‌شود تا باذوق و سلیقه خود حسینیه را آماده و مهیا کند. انواع پرچم، کتیبه، بنر، فرش، دیوارپوش و… المان‌هایی است که در اختیار کودک قرار داده شده است. در قسمت پازل و رنگ‌آمیزی، برای انجام هر بازی، کودک به سؤالاتی در مورد محرم و اتفاقات افتاده در این ایام، پاسخ می‌دهد تا قفل بازی باز شود. در نتیجه این پرسش‌وپاسخ اطلاعاتی راجع به شهدا، اتفاقات و جریانات کربلا به کودک داده می‌شود .

لینک دانلود بازی

منابع: خبرگزاری مهر و پایگاه چه بازی

نگارنده: سمیه سرخوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *